Namn hane
Jag ska förhoppningsvis hämta en hane ikväll. Han är lejonhuvad dvärgvädur, viltgrå och är 1,5 år. Han har ett namn men det är typ Charlie och det tycker jag inte om, så jag vill byta. Har ni NAMNFÖRSLAG? Jag vet att det är bäst att komma på egna namn, men jag vet verkligen inte haha :D
Det finns en häst i stallet som heter Campari och det är superfint! Tycker ni det funkar på en kanin eller är det för mäktigt namn?
Det fungerar för en kanin och va roligt med en ny kompis ^^
Jag tror vi kanske rider på samma ställe haha (:
Kanske något på S som Svea och Sabina? Star, Svante, Sune, Safari, Sten, Snurre, Stig, Sture, Sven, Smarry?
Sigge, Sorro, Serco, Safir?
Och är det vid Bälinge ni rider vid? Haha
Är det en hoppkanin som du ska få? Har du hämtat honom än? Jag tycker inte att ”Campari” är för mäktigt haha, men kanske ett namn på ”S”? Det skulle ju passa med Svea och Sabina. Men du gör ju som du vill!
Det blir ingen kanin. Säljaren ändrade sig och vill ha kvar honom. Fy! Jag är fruktansvärt besviken. Jag gråter såå mycket! Jag hade sett fram emot det här.. Jag är så irreterad och besviken så jag vet inte vad jag ska ta mig till.
Men va? Varför lägger dem ens ut en annons då?
#9 Mamman hade inte pratat med dottern och lagt ut annons ändå, men dottern ville inte sälja kaninen.
Vi var där igår och tittade på kaninen och dottern sa att vi fick köpa den idag, men hon ändrade sig i sista sekund.
Nee vad tråkigt :(
#12 Ja. Men jag letar efter en ny kanin. Vet ni hoppkaniner i Uppsala/Stockholm området så skriv gärna.
Det där inte inte okej! Man kan faktiskt inte göra så, har man lagt ut en annons OCH fått en köpare så kan man inte ändra sig!
#14 Klart man kan ändra sig! Är inte känslan rätt så säljer man självklart inte, samma sak om man bestämmer sig för att behålla. Det är ett liv det handlar om, inte en hylla från IKEA.
#15, klart det är! Men JAG tycker inte att det är okej att göra så. Dem hade faktiskt en köpare, tycker bara att det kan vaa respektlöst.
#14 Håller med! Man bör tänka innan man lägger upp en annons. #15 Dom ändrade sig för att dottern ville ha kvar kaninen, men då ska man ju prata om det innan man lägger upp en annons. #16 Ja och det var 1 timme kvar till att vi skulle hämta honom och sen skriver dem att dem ångrat sig.
Förstår att du är besviken, det skulle jag ickså vara. Speciellt om jag fastnade för den kaninen! :( <3
#18 Bra att någon förstår <3
Naturligtvis måste man få ångra sig. Det verkar ju som om kommunikationen mellan mamma och dotter helt enkelt inte varit så bra men det är sånt som händer. Dessutom vet vi ju inte om det kanske varit så att dottern inte velat sälja kaninen hela tiden men mamman insisterat men till sist gav med sig. Eller att dottern helt enkelt inte kände att det var verkligt fören de stod där och hon visste att hon skulle tvingas säga hej då till sitt djur. Tråkigt, men det får man acceptera.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
#20 Ja det är supertråkigt. Men jag får leta vidare. Jag vill ju kunna gå ut med en kanin på promenader osv, men det kan jag inte med mina eftersom att jag inte kan bära dem, eller ens fånga dem.
#21 på blocket finns det några kaniner som ser ut att ha bra hoppkropp
#21, vi får hoppas att du finner någon kanin som du fastnar för och kan ha riktigt kul med! Jag kan förstå att det inte är kul när man måste fånga in kaninerna, inte kan ha kul med dem, och nästan tappar lusten för att vara med dem. Men det är bara att fortsätta att träna och vinna deras förtroende! Du ser ju själv att du har redan har kommit långt med dem, förr så var dem väll ganska skygga? Nu så hoppar dem ju tillochmed upp i ditt knä osv (Inte när dem förstår att dem ska bli burna då), men alla kaniner är olika :). Själv har jag 3 kaniner som aldrig sprattlar, men nu är det ju så att Svea och Sabina har ärvt det från sina föräldrar :).
#3 #6 Jag red på Bälinge ryttarförening, men jag ska börja till våren igen.