Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 600 ggr
Jennavalli
0

Åt choklad!!???

Hej idag bör jag släppte jag ut mina två kaniner i min lägenhet som vanligt men sen när jag skulle titta till den så såg jag den ena kaniner sitta under soffan och skicka på något. Och det visade sig vara en glick smält choklad som på något sätt kommit dit! Jag tog så klart bort honom så snabbt jag kunde och gav han något att äta för jag trodde det sjunker hjälpa (på något sätt :/) men är det farligt?!!!?!! Jag tror att han inte hann slicka i sig så mycket, men jag skulle gärna vara tacksam om någon skulle svara så fort som möjligt!!

Stallmima
0

Tror inte kaninen faller ner död knall och fall om den fått i sig en minimäng choklad. Hur verkar den vara i allmäntillstånd nu ca 5 minuter senare?

Uppkatten
0

För katter och hundar är choklad farligt att få i sig, så det kanske är bra att ringa till veterinären och fråga.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Jennavalli
0

#1 han mår bra ☺ tror han fick i sig en mini mängd

Stallmima
0

#3 Det låter bra   🙂

Uppkatten
2

http://veterinaren.nu/fragelada/besvarad/kanin/ar-choklad-giftigt-for-kaniner Det handlar alltså om hur mycket choklad kaninen får i sig, hur stor kaninen är, om det är mörk eller ljus choklad o s v. Men choklad är alltså giftigt även för kaniner, mörk choklad är mest skadlig.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.