Livrädd
Är det bara min kanin som är lite udda, kan det bero på att han är okastrerad och har ett dominant beteende?!
Så fort någonting står åvanpå hans bur eller om han ser något som han inte känner igen börjar han skaka galler. Han får panik i buren, stampar mot botten och skakar på gallret. Är han rädd? eller bara dominant?
ingen aning, han verkar rädd.

Hörs som han är rädd, han kanske tror det är ett rovdjur ovanför honom.

svårt "/ gör han så jämt? då kan de vara för att j*vlas med dej! Min kanin Stampus stampar jämt när jag hoppar med han , det är bara för att han ska slippa hoppa. Men han löjlar sej bara.
#3 Han gör det om han ser vår andra kanin, om han ser råttorna och han skvätter om katterna går i närheten av honom. Jag gissar på dominant beteende men samtidigt ser han också helt uppjagad ut. Mot mig gör han ingenting utan är bara helt lugn.

okej , han kan ju vara en sån som stressar upp sig, har han hållt på så hela sitt liv?
#5 han är ju bara 6 månader gammal så ja han har gjort så så länge jag har haft honom. Vi kan inte ha honom i samma rum som katterna eftersom han skakar galler när han ser dem och sprider urin samt stampar i golvet och blir helt uppjagad. Vi kommer kastrera honom men jag vet inte om hans beteende kommer försvinna ör det.

jag tror att kasterar honom är bra, annars skulle du kunna prova att motionera han jättemkt , då kan de gå över!
#7 jo, min sambo ska bygga hopphinder till han så jag kan göra en bana åt honom. Men min sambo säger också att vi verkligen måste kastrera honom.