Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 2077 ggr
Jennie104
0

Varför`?

Varför valde du just den/dom ras/raser du har på din/a Kanin/er?

x) Jag valde lejonhuvad för dom är så fluffiga och underbart gosiga även busiga ;D

emmsaaan
0

Jag valde dvärgvädur för att jag hade en när jag var mindre. Så gillar jag hängande öron & så tyckte jag att det var bra eftersom att det var en "nybörjar"kanin. Lättskött päls för en allergisk syster & lagom stor ras för att bo ute.

ciss
0

En kompis hade en hermelin & många jag känner har eller har haft hermeliner. Ville ha en liten kanin med mycket energi & glädje. Egentligen spelade inte rasen så stor roll, det var ju inte rasen jag fastnade för utan själva kaninen.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Jennie104
0

Mm Inte direkt rasen jag heller fastna för , Fastna ju för Jappo :D

myriis
0

Dvärgvädur för att jag var nybörjare och tyckte att det verkade som en perfekt ras (alla jag kände hade dvärgvädur) Men egentligen så kollade jag bara efter en fin kanin.
Korsningar för att jag fastnade för dem & de var bra hoppkaniner.
Dvärghare för att jag alltid gillat harar och det skulle vara kul med en egen liten bäbis (: Dock bara min foderkanin.. ^^

KajsaM
0

Det var inte jag som valde Hampus, men är han är underbar för de :)

twinnie
0

Hade hört väldigt bra saker om teddydvärgvädur och även bra saker om Lyktan. Så det blev en liten Myra :)

[Niike]
0

Dvärgvädur (korsning). Ville ha en dvärgvädur för jag har haft det innan och tycker om rasen, gärna en svart-vit (svart manteltecknad) hona. Men det blev en korsning och en hane, men han är underbarast i världen för det:) <3
Lejonhuvad (korsning?). Det blev så bara .. Letade efter en ny kanin och hittade nån annons på Fia tror jag. Ingen bild eller nåt, utan jag pratade bara med uppfödaren. Sen åkte vi och kollade på henne och guuud så söt:')
Fransk vädur. Hade haft dvärgraser innan bara, så jag ville prova på nåt nytt=) Fick se en annons på franska vädurar, och föll direkt<333

Fiona
0

min Maja är köpt i djuraffär men är väldigt lik en dvärgvädur men jag valde väl henne för hon var sötast var två år sen nu, men hon är forfarande lka söt D)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Lizzan
0

Jag vet faktiskt inte. Jag tror jag ville ha mina kaniner för personligheten, inte rasen.

Zvintos
0

Valde raserna för att jag helt enkelt föll för deras utseende.
När jag väl skaffat min första dvärgvädur, föll jag för deras personlighet/temperament.
Belgisk jätte och hermelin föll jag också för utseendet och ser personligheterna/temperamentet.

skanorskaniner
0

Min först var en Dvärgädur för ded har så bra temperament och är hur goa som helst. Sen blev det Dvärgvädur fuchs för jag tycker att de har ännu bättre temperament än Dvärgvädurarna.. Och sen är de så himla gulliga.

Mandaah
0

Vet inte riktigt. Vi sökte på blocket (tror jag) och hittade en uppfödare som hade en kull med, vad var det, 6kaniner, kanske? De flesta var helfärgade, svarta tror jag, men de hade två madagaskar manteltecknade. En hona, en hane. Vi åkte dit, det var i Piteå, också hälsade vi på kaninerna. (Vi hade förstås kontaktat dom först!) Eftersom vi bara haft sommarkaniner förut, så ville vi ha en lättskött kanin, och de sa att honor kan bli väldigt aggresiva och så, när de kommer in i den åldern, och dessutom så var hanen nyfiknare och socialare än honan. Så vi valde honom, och åkte hem med honom! ÄR SÅ LYCKLIG!! <33<33<33

Essen
0

Det var inte jag som valde lejonhuvad första gången jag fick en utan min far som överraskademig med en kanin. Dvärgvädur valde jag pga deras social beteende och deras vilja till aktiviteter,s sen är man ju svag också för kaniner med hängande öron =).

Elino
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag valde dv för att jag tyckte den jag valde var dötast när jag kollade på kaniner:) Jag blev förälskad i min lilla dv Penny:)

Mickis1994
0

Har hört att holländare är väldigt sociala och trevliga.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Hemski
0

Linda valde jag inte utan hon bara hamna hos mig sen Pysen för att han var i rätt storlek, kastrerad, snäll och hotad att bli avlivad om ingen tog honom. Båda är väl några dvärgkanins blandningar tror att båda kommer från djuraffär, men vet inget om vad de kommer ifrån från början.

sputtnick_plexus
0

Det var inte direkt rasen jag fastnade för.

Kaninhopparn
0

min granne fick kaniinungar och undrade om jag ville köpa en och det ville jag! då blev det en hermelin, ssen fick ja köpa en till kanin och eftersom kaninerna fanns ganska nära där vi bodde köpte vi en därifrån hon är hermelin / dvärgvädur.

Lindalo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ville ha en kanin med långa öron, funderade först på en vädur men kom fram till att en mindre variant kanske var lättare. Därför blev det en dvärgvädur!