Fäboden
Jag vet att det inte är bra att köpa djur från djuraffär, men Föbodens djur är oftast egenuppfödda och har det bra. Kaninerna har stora uteburar med syn till skog, åkrar och friskluft. Jag undrar om man köper kaninunge från Fäboden, kan den bli en bra hoppkanin eller är det bäst att köpa från hoppuppfödare? Det finns inga hoppuppfödare i närheten och den som finns tar inga kullar.
Jag har tidigare köpt en kanin från Fäboden och han hade den bästa personligheten. Jag vill ha hoppkaniner, men vet inte vart jag ska köpa. Fäboden är ju supermysigt att köpa kaniner från eftersom att dem bor utomhus och har det mysigt.
Har ingen erfarenhet av det men skulle inte välja att stötta en djuraffär då dem uppenbart säljer djur för att tjäna pengar. Och vet ingen seriös uppfödare som säljer sina djur via en djuraffär. Vill du ha en hoppkanin ska du köpa från en uppfödare och transport brukar lösas ganska lätt.
Har ingen erfarenhet av det men skulle inte välja att stötta en djuraffär då dem uppenbart säljer djur för att tjäna pengar. Och vet ingen seriös uppfödare som säljer sina djur via en djuraffär. Vill du ha en hoppkanin ska du köpa från en uppfödare och transport brukar lösas ganska lätt.
Jag vet inte det med hoppning men jag skulle inte köpa därifrån, när vi var där var dem otrevliga och sa en massa saker om varför vi INTE skulle ha två honor tsm, t.ex. Att den ena skulle bli mager och dö pågrund av att den andra inte skulle låte den äta. Men gör som du vill☺️
#4 Dem är supertrevliga. Dem har sagt att man inte ska ha honor tillsammans för det kan bli bråk men att man kan ta den risken om man har plats för två burar.
#5 då kanske vi prata med olika personer.
#6 Det jobbar bara två "tanter" där :D
Varför letar du inte upp en bra uppfödare istället? Eftersom att uppfödare av hoppkaniner tävlar över större delen av Sverige, borde det inte vara något problem med att lösa transport.
Var bor du?
#8 Uppsala
Rekommenderar inte att köpa från djuraffär, oavsett.
Finns många bra uppfödare i Uppsala, leta runt och du kommer att hitta dem! Bland annat finns Kyrkeliden's och Stenvikens.
Om du vill hitta uppfödare är instagram och facebook till väldigt bra hjälp, bara att kolla runt, fråga och följa. På facebook finns dessutom flera grupper med kaniner till salu. Kan rekomendera att gå med i grupperna Kaninhoppning, Hoppkaniner säljes och Kaniner köp o sälj.
Lycka till!
Kolla in kaninernas sociala!
Instagram: _chocolate_bunnies_
Youtube: Polly, Plopp & Company
Kyrkelidens hoppkaniner verkar bra! Jag vet om Stenvikens kaniner, men dom tar nästan aldrig kullar.