Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 751 ggr
iidaberglund
0

Råd om kaninsele

Hej! Vi har haft några kaniner under åren, och nu har min lillasyster en dvärgvädur på 1-2 år (lite osäker) ..

Våra andra kaniner har varit lugna och trygga men denna kanin har jag ej hanterat så mycket då jag bor borta i veckor pga skola. Mor å far har fullt upp och min lillasyster är för liten för att nu lugna ner den på egen hand. 

Tänkte nu höra med er då jag ska köpa en sele åt kaninen, men har sett att det finns olika sorters selar,  vad skulle ni rekommendera åt en ganska vild och bråkig liten dvärgvädur??

Nea00
0

Jag skulle rekommendera bröstsele till er. Om ni ska ha en H-sele så stryper det till om kaninen vilket kan göra kaninen mycket rädd. Så kör på bröst-sele! :)

[Svea&Sabina]1
0

Jag började att selträna med bröstsele och mina kaniner har inte haft problem med det. Varför jag inte använder H-sele är för att den inte är lika säker och stryper kaninen om den skulle dra iväg.

Ms. Werngren
0

Vart kan man köpa en bröstsele?

Morötterna
0

Om du har instagram kan du beställa från någon där, det är bara att söka på ”kaninselar”

[Svea&Sabina]1
0

Ladingens_selar_och_koppel har superfina selar, henne köper jag från varje gång. Dock är det nästan 7 veckors leveranstid för hon har mycket beställningar.

iidaberglund
0

Tack för svar alla!

Nea00
0

Rekommenderar VERKLIGEN emmas selar! Jättesnabb leverans och jättefina selar

KaninCupcake
0

Bogsele funkar också bra :)

Storlek M är den vanligaste storleken för dvärgvädurar.

Kolla in kaninernas sociala!

Instagram: _chocolate_bunnies_

Youtube: Polly, Plopp & Company

Nea00
0

#8, inte bra för kaniner som vill ut selen haha :)

KaninCupcake
0

#9 Iofs, det är ju sant (:

Kolla in kaninernas sociala!

Instagram: _chocolate_bunnies_

Youtube: Polly, Plopp & Company