Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 530 ggr
Taci
0

ÅÅH!

Från jätteglad, till pissförbannad. Ikväll har Hugo bitit sönder en lampsladd, en mobilladdarsladd o en högtalarsladd. Såhär är det ett par gånger i veckan å det står mig Jävligt dyrt! Jag har provat allt känns det som, har häftat nät under o runt soffan, o andra ställen det finns sladdar på. INGENTING hjälper. Har försöker sätta kompostgaller runt databord osv osv. Han sliter bort allting som en besatt o tar sig in! Man blir fan gråtfärdig varje gång man ser nåt som är sönder. Ge mig ALLA tips? ni har på hur jag ska få honom o sluta/inte komma åt NÅNTING!

Flippa
0

Fy vad jobbigt! Vet tyvärr inte vad du kan göra :/

Jennie104
0

Humm tänka… Du kan väll lägga nått över alla sladdar?

emmsaaan
0

Jobbigt… :/ Kanske lägga sladdarna i ett rör. Eller ta bort alla sladdar helt enkelt. Kompostgaller runt alla saker som han kan förstöra… :(

Taci
0

Alltså, det är inte själva "längderna" med sladdar jag har problem med, dom har jag virat nät runt. Det är de stora "kockorna" som ligger bakom tv, dator osv. Har försökt lägga alla i en plastpåse, men de biter han sönder.

#3, hur menar du med "ta bor alla sladdar" ? Kompostgaller har jag som sagt redan provat.

Alternativet är att han bara får vara borta vid kylskåpet o ugnen, men det är ju inte så roligt, varken för honom eller mig.

lolaisdenied
0

Du kan kanske testa att kleta in sladdarna där han gillar att bita i dom.. med kanske citron eller något annat då borde han verkligen inte bita i de för blärk så äckligt det är;)

KajsaM
0

Oj vilket problem :/ Har du prövat såna "kabelgömmare" från typ IKEA? :)

emmsaaan
0

#4 T.ex om det är en lampsladd så kan du ju dra ur lampsladden & lägga sladden i t.ex fönstret elr ngt…

Essen
0

Har du försökt med att köpa "sladdrör" (vet inte vad det heter). Du kan då trä in sladdarna igenom den och minskar då risken för djur att komma åt dem.

pepsibarn
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om han gillar att bita på saker(som min kanin gör) så lägg in en bit leksak i buren min kanin biter knappt på saker längre och ifall hon biter så säger jag med bestämnd röst "Sprite!"(som hon heter) och då fattar hon att hon gjort fel.

Taci
0

Ang. sladd/kabelgömmare så är som sagt problem de stora högarna med sladdarna som ligger bakom tv/dator, o dom går inte dra allihopa, utan att det blir helt konstigt.

#5, hmm tja kanske skulle funka :)

#7, då får jag sitta i mörkret o det vill jag inte (;

#9, han har saker att gnaga på i buren, o han lyssnar inte så mkt på "nej", tyvärr.

[Niike]
0

Oj, det lät inte så kul. Vilket bus han är då! Den bästa lösningen vore väl att klippa av tänderna .. nä nu skoja jag, men det vore ju faktiskt det, haha:)

Välter han omkull kompostgallrerna, eller hur kommer han förbi dem? Kan du inte köpa "minknät" eller vad det kallas, och "vira in" sladdarna i, för då blir det nog svårare att bita igenom…?
Tycker du ska prova att kleta in sladdarna med något som #5 skrev.

Hoppas det löser sig.

aliciia
0

sätt upp små spikar på väggen högt upp och lägg sladdarna på ^^

lolaisdenied
0

Du kan bygga en liten låda och sätta där han biter i sladdarna o.O