Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 831 ggr
tiger tok
0

Kaninhotell

Ska starta upp och driva ett kaninhotell. Vill se till så att skötseln blir så smidig och enkel som möjligt. Tänker att skålar man sätter i gallret är smidigt för då kan man fylla de med vatten från utsidan. Höhäcken ska sitta (Ikea påshållare) så att öppningen är mot en vägg där man gjort en utskärning, så är det bara att trycka i hö från utsidan. Hur gör man smidigast för de kaniner som ska ha pellets, finns det skålar designade för att fylla från utsidan? Detta är för att utsedda ansvariga (mig inkluderad) är de enda som har tillåtelse att öppna till och hantera kaninerna. Men vissa av djurskötarna kommer att utfodra kaninerna, så därför ska det gå att göra från utsidan. Om ni har några önskemål på hur ni önskar att ett kaninhotell skulle skötas, så tar jag mer än gärna emot det!

MonicaLagerquist
3

Jag skulle vilja att vattenskålarna diskades innan  påfyllning

Stolt ägare till tre La permer

Alex&company
0

Är Ikea påshållare en så bra idé när man ska se efter många kaniner? Mina fastnade både en och två gånger medan de levde

tiger tok
0

#2 ajdå! Har du några rekommendationer på andra höhäckar? Är inte ett alternativ att ha det löst liggande på golvet tyvärr. #1 tack för din åsikt!

HamsternPutte
0

Gud vilken rolig ide det verkar vara

Ms. Werngren
0

När ska du starta? Vi lämnar gärna in Silver o Alice till dig när vi åker bort!💕

tiger tok
0

#5 förhoppningsvis till jul, om vi hinner! Men annars går det säkert att lösa! Hur går det för er?

MonicaLagerquist
1

Var det lätt att få tillståndet beviljat?

Stolt ägare till tre La permer

tiger tok
0

#7 inte svårare än för andra tillstånd.

Alex&company
0

#3 Tyvärr inte, men det borde ju finnas något alternativ på ikea :) något form av hängande galler eller trådkorg.

alaska87
0

Var i Sverige kommer kaninhotellet finnas? Det är en jättebra idé!

tiger tok
0

#10 norr om Stockholm! Kul att du tycker det!

Ms. Werngren
0

Det går verkligen jättebra med dom! Vi åker nämnligen bort över höstlovet så om det finns möjlighet då så skulle det vara toppen!