Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 874 ggr
huldisen
0

Sår i nacken.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

Jag har just varit ute och gosat med snuttan. och då upptäckte jag ett sår i nacken. det var som hud eller nåt som var runt om kring. Det syndes med att det hade blödigt. Vad tror ni det är ? första tanken var att nån insekt hade biti hon. borde jag kontakta vetrinär ? Tog kort på det men bilden vart urdålig. // Matilda

SagaoAlfred
0

det ser ut som likadant sår som saga fick, å det gick hon från ett myggbett, tror jag.
nu har det försvunnit (:

Noa-Nisse
1

håll koll på det och om det blir sämre kan du ju kontakta en veterinär.. det kan ju vara ett myggbett som hon kanske khar råkat klia upp liksom.! hoppas det blir bra nu!!

Medarbetare på Hundar.ifokus

camilla_theo
0

Hejsan! min theo har fått ett sår på halsen typ under kinden om ni förstr hur jag menar.. vet inte vad jag ska göra.. det är som en hård skorpa och stort som en femtiöring. är så orolig. men han mår annars bra. äter och skuttar runt o leker och sådär.. Vad kan det vara? jag funderar på om han skuttat runt i buren o skurit sig på vattenflaskan, sen kliat upp såret så det blivit varigt.. han har ju alltid ren bur, är ung och är en innekanin.. jag hoppas inte han har fått skabb, men han mjällar inte.. hjälp!!!

aliciia
0

#3 kontakta vetrinär..

huldisen
0

#3 Kontakta vetrinär, Det kan ju bli infekterat såret.

camilla_theo
0

har bokat tid hos vetrinär imorgon nu.. så förhoppningsvis så blir det bra:)

Lizzan
0

:)