Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 897 ggr
[xx-juvelen-xx]
0

Klippa klorna (ge tips )

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej min lilla hermelin/dvärgharre, hatar att vara på rygg när jag ska klipa klorna tror det beror delvis på att hon är skittlig och att hon har svårt att andas på rygg, men mina andra två gåre hur bra som helst med dom är super lugna gällande klo klippning, ooo jag undrar om ni har några bra tips? jag kan testa för att hon inte ska håla på oo vända sig eller börja sparka? Sen är man ju orolig för att hon ska bryta ryggen när hon håller på så hela tiden efteesom hon är så pass liten, Skulle vara jätte tacksamt om ni skickade tips?!

tlover
0

Testa att sätta honom på en pall eller liknande och lyfta en tass i taget och klippa den så.

l'm back

Nea00
0

När vi klipper klorna så brukar en sitta på en stol och hålla i kaninen, en annan lyser på pulpan, och den sista klipper klorna. Funkar på alla kaniner!

[xx-juvelen-xx]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hah bara för att Tilläga så lär det inte behövas nån som lyser då hon har så pass genomskinliga klor redan♥️, Tack båda två för era tips? ska testa det med att sätta henne på en stol o klippa

Morötterna
0

Man kan ta en fick lampa nära klon så ser du pulpan så du inte klipper den.

sophiedorothea
0

Jag brukar sitta på en stol eller på marken, och ha kaninen på rygg mellan mina ben. Så "kniper" jag ihop benen lite, så den känner stöd.