OT-Rutin efter skolan?
Vad har du för rutin efter skolan?
t.ex. när jag kommer hem så fikar jag, sen spelar jag dator…osv.
Jag vet att man kan ha flera olika rutiner för varje dag men ni kan ju berätta den rutinen som är mest vanlig hos dig

Jag fikar,sätter mig vid datorn en stund. Gå ut till stallet och kollar till kaninerna,rider:)

När jag kommer hem går jag först en snabbis till kaninerna.Sen så går jag in och fikar. Efter jag har fikat går jag ut till kaninerna och är med dom, också rider jag ibland=)Sen när jag är klar med kaninerna går jag in och sätter mig vid datorn:)
Jag äter, klappar katterna, fixar hos råttorna, är med kaninerna och sedan är det familjekväll. Med lite tid över snor jag datorn.

Jag går ut & släpper ut Uzza. Sedan så äter jag lite, kollar på tv. Sedan så går jag ut & ger Uzza någonting att äta & gosar lite, eller går sele, sedan så pluggar jag liiiite & sedan brukar jag gå till min kompis. :)
När jag kommer hem sätter jag mig vid datorn en stund, sen går jag ut till kaninrena och kollar hur dom har det. Sen så är jag med dom ett tag. Sen så går jag upp till datorn igen, sen så äter jag middag, och gör nått mer ^^
Oftast släpper jag ut två, tre kaniner i hagarna och gosar lite med resten. Efter det så brukar jag äta godis (haha:P) och sitter vid datorn/tv eller är med kompisar. Sen är det lite olika.

När jag kommer hem från skolan brukar jag ta en macka eller två och dricka lite te. Sedan går jag ut och tittat till kaninerna, matar, byter vatten osv. Sedan sätter jag mig vid datorn eller tittar på tv.
Detta gör jag i princip varje dag.

Direkt när jag kommer hem tar jag in hund från hundhagen, sedan släpper ut Hampus om inte han har varit ute hela dagen sedan fika och se tv/dator.
Jag går först till Frallan och ser om hon vill gå ut. Om hon inte vill det går jag och fikar, sen gör jag läxor och sen sitter jag vid datorn. Ibland har jag även träning sen

Jag går direkt till kaninerna. Ger småttingarna lite mat & släpper lös Engla på gården. Går in och fixar vatten, och sedan ut igen. Pysslar om småttingarna & busar med Engla.
Släpper sedan lös småttingarna en & en. Engla är lös hela tiden då jag är där. Släpper in Engla & pysslar lite i buren. Sedan går jag in & tar ut Snutte. Sitter framför datorn med Snutte.
Senare på kvällen är jag med kompisar, ser på TV, sitter vid datorn eller gör läxor. Brukar även gå ut en sväng i sele med någon av kaninerna.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Fikar, sitter vid datorn, gör läxor, gosar/rastar/utfodrar kaninerna. Pysslar med de andra djuren.

Byter vatten till Nisse och fyller på Hö, om det är fint väder får han komma ut i hagen, elr så får han fortsätta vara på altanen ( jag släpper ut han där när jag går till skoaln )
Sen går jag in.. Äter lite, gör läxor.. sitter vid datorn.
Vid 6 tar jag in Nisse sen åker jag på handboll vid kvart i 7..
( är där alla dagar utom måndag och fredag. )