Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 264 ggr
Essen
0

OT: Svårt val.

Jag har länge nu tjatat om att skaffa hund vilket vi skall göra nästa år dock är jag och min sambo inte överräns om Vilken ras? vi skall skaffa.

Jag:

Schäfer
Pudel
Sankt Bernhard
Border collie
Grand Danois

Han:

Collie
Bernen Sennenhund
Terrier
Samojed

Jag har tidigare haft Collie, Schäfer, Samojed, Whippet, Doberman, Jämthund, Flat coated reteriver och många andra. Valet av att köpa hund är jobbigt och just nu håller jag på att försöka övertala honom till att skaffa en Stor pudel vilket inte går nån vidare bra, men jag ger inte upp !

emmsaaan
0

Jag tycker en toy, dvärg- eller mellanpudel. Har hört att storpudlar brukar vara ganska ----. Minns inte vad det var men det var inte positivt ^^ Toypudlar är UNDERBARA.

aliciia
0

Shetlandsheepdog å collie är fiina ^^

Llinnea-
0

Berne sennerhundar är huuuur mysigasom hellst<3

Essen
0

*varför kom betygs sättningen dit aja*

Jag vill ha en pudel pga att jag tycker dem är så ståtliga och jag älskaratt trimma en hund.

jees94
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Puudel :)<3

KvirrZ
0

Vilken ras? passar er som personer, hur mycket tid vill ni lägga ner på aktivering mm?, vad ska ni göra med hunden?, hur bor ni?. Det finns mycket att tänka på sen får man kolla Vilken ras? som passar en själv.

- Mvh Emma

flisan93
0

#6 håller med:)

Zvintos
0

#1: Har fått höra beskrivningen "dum och omöjlig" från flera personer (superduktigt bruksfolk).

Det som tar en vanlig hund 4 gånger att lära sig, har inte storpudeln lärt sig efter 100 gånger, för 10 sek senare så har den glömt.
Gäller förstås inte alla storpudlar.
Dock håller jag med om den beskrivningen.

emmsaaan
0

#8 Det var det jag menade! Tack ^^