Kaninungar
Det är lika bra att leta köpare redan nu :)
Hona: Lejonhuvad. Har Stamtavla, dock ej öronmärkt eller är uts. pga. Teddy päls. Hon är Viltgrå Manteltecknad (Viltröd. *host*). Hur stor hon blir vet jag inte ännu.. Men förmodligen inte så stor.
Hane: Lejonhuvad. Har stamtavla, öronmärkt och är uts. Dock med hela kullen i M klass. (kullen fick 93,5p.) Han är Blå och super vacker! Väldigt liten och kompakt. Dock ej fördigväxt.
Förväntade färger: Viltblå, Blå Manteltecknad, Viltgrå och ev. Viltblå. (kan ju bli annat också). Jag hoppas även på Blå Zobel/Blå Zobel siames.
Mål: Ungarna kommer nite vara utställningsbara, då de ej blir öronmärkta. Men de kommer ha Stamtavla. De föds upp till Avel, Hoppning samt kel. Kaninerna kan passa hos tex. uppfödare (som står ut med att ha kanin som ej är uts. i stammen).
Pris: Detta vet ja inte ännu..
Parnings datum: Ej bestämmt ännu.. Men i vår när båda kaninerna är 110% redo. :)
Skriv endast om du är intresserad eller undrar något..
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
*putt*
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Du menar väl härstamningsbevis? Eller är det någon annan som ska skriva stamtavlan åt dig? Eller kanske är något jag missat på vägen?

Måste inte en kanin vara öronmärkt för att få ha stamtavla??
Jag ska kolla upp mer ang. Stamtavlan.. Det är väldigt förvirrande just nu då alla säger olika hela tiden..
Men det blir stamtavla eller Härstamningsbevis.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

#4 - oki :)

Det blir härstamningsbevis, eftersom du itne har uppfödarnummer och då inte heller tillstånd att öronmärka.
#6; Så öronmärkning är krav för stamtavla? (Tack :))
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

#7: På stamtavlan skriver man in öron nummer. Så då måste kaninen vara märkt.
Då blir det Härstamning :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com