Kaninraser
Vilken kaninras är mest tamast? Behöver tips? och hjälp! Funderar på att köpa kanin. Hade två styckena när jag var liten och dom var stora och inte alls tama.. det kanske beror på hur mycket man håller på med dom också? :)
Beror på individerna mer än raserna, har bara ägt hermelin kaniner och för mig har dom varit de tamaste och gosigaste jag mött, när jag jämför med mina vänners kaniner. Men allt beror på hur mycket du spenderar med dina kaniner och att du vinner deras förtroende. Vilket tar olika lång tid och man behöver tålamod för att göra en kanin tam.
#2 Åh, vilka söta! ❤️
Holländare hör väl till en av de mest "tillgivna" raserna (speciellt från bra uppfödare, min kompis köpte in från Solbackens kaniner). Min kompis skaffa en (efter rekommendation från mig) och han är supermysig och gosig och ska pussas massor och älskar att bli kelad med! Funkar bra med min kompis barn också.
Sen har ju mängden man pysslar med dem betydelse men med bra gener gör det ju ännu lättare :)
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Jag rekomenderar STARKT dvärgvädur. De är lättlärda och gosiga. Men det är också hur mycket tid man lägger på kaninen som "gör deras"beteende😉
Dvärgvädur dom är lungan lätt lärda och super snälla.
Hermelin och dvärghare! ♥️
Hermelin är mycket lättare att ta hand om en dvärgvädurar, och mycket kärleks fulla! SKULLE rekommnedera Hermelin!