kanin och marsvin??
hejsan kan jag ha en marsvin hane och på två år och en kaninunge (en hona) i samma bur??
Nej, det är inte bra. Köp en liten marsvinskompis åt honom istället. (Det är lag på att ha 2 marsvin ihop) och om du vill ha kanin så får du ha den i en annan bur
- Mvh Emma
Nej det är ingen bra ide. Som KvirrZ säger så kan du köpa en liten marsvinskompis istället

samma som #1 och #2. ,)
men problemet är att hans marsvins kompis dog idag på morgonen och den enda hanen som finns till salu i närheten kan ej gå tillsammans med andra hannar.Hon på mobackes (där dom säljer marsvin) sa att kaniner och marsvin kan gå jätte bra ihop
Då har hon fel och dessutom så är det lag på att man måste ha marsvin 2 och 2. Finns det ingen annan uppfödare/djuraffär i närheten som har marsvin då?
Då får du nog försöka hitta en annan marsvinskompis till honom som kan gå med andra, din lille kille vill nog ha någon att prata med.
Kaniner och marsvin har olika behov och pratar inte samma språk. en kanin kan lätt skada ett marsvin med sina bakben mm. det finns många orsaker att inte ha dom ihop.
- Mvh Emma
nej det finns ingen annan som säljer marsvin i närheten:(

Ja det kan man, Min bästis hare x)
men jag har läst i en bok att marsvin och kaniner går bra ihop eftersom dom pratar samma språk

#8: Man SKA helt enkelt inte ha så! Det är absolutn inte bra.
#9: Knappast. Dom pratar inte samma språk, äter inte samma sorts foder & har inte samma behov. Kaniner kan lätt sparka ihjäl marsvinet.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Det gör dom inte och dom har olika behov också.
okej
men hur länge kan ett marsvin leva utan ett annat marsvin?

#13: Tja, de lever ju - men vissa marsvin kan faktist dö av sorg. Det kan till & med räknas som djurplågeri. Så jag tycker att du, så fort du kan, ska skaffa en liten kompis. Vissa marsvin klarar sig bra (men MÅSTE självklart ha en kompis ändå) medans vissa inte alls mår bra.
www.frihetenskaniner.se
kan ett marsvin åka bil i ungefär 2 timmar? för då kanske vi kan åka till ett ställe på lördag
#15 ja, sålänge den har hö och att det är lugnt omkring så.
- Mvh Emma

#15: Japp. Det funkar. Har haft mina i stugan & sånt, och det tar typ en timma dit & en timma hem. Det funkade super. Tror inte alls det skulle vara ett problem även om ditt kommer åka längre.
www.frihetenskaniner.se

#1 Är det verkligen lag på att man lär ha två marsvin tsm? Och att de icke får vara tsm med kaniner?
Jo, nu leta ja upp de och till vissdel var de väll cokså sant..men inte helt..
_"Djur av arter som i vilt tillstånd lever i par, familj eller grupp bör hållas tillsammans med artfränder om inte deras behov av att vara tillsammans med andra djur tillfredsställs genom kontakt med människor eller djuret är så onormalt aggressivt mot artfränder att det finns en uppenbar risk för att det skadar dem."
_Men vad jag kan se fanns ingen skillnad i lagen på marsvin/ kanin.
Så då borde enligt de också betyda att kaniner måste leva i par?
(Med undantag för hanar som man absolut icke ska släpp ihop!)
Fast de är ju ingen ja hört förr heller..
#18 gnagare förutom hamster är det lag på att ha minst 2 & 2, alltså tex marsvin. Dette gäller ej kanin då de ej är gnagare utan hardjur.
- Mvh Emma

Som dom flesta andra skrivit så är det lag på att marsvin ska bo minst två och två. Man ska inte ha kanin och marsvin tillsammans.
nu då jag har köpt en liten kompis till mitt marsvin skulle jag vilja ta bort denna tråd är det någon som kan göra det?
#10: Dom äter samma sorts foder? Iallafall det mesta.
Du kan kolla på blocket.se ^^

#19 Jo fast nu var de ju frågan om vilda djur!
De lever ju i grupper i vilt tillstånd med så ja fattar inte skillnaden…
Men är de en regel så är de, inget ja visste bara.

Jag försöker säga att en kanin och ett marsvin inte kan vara ihop men Alva lyssnar inte. Hon har haft så i några år nu.
har inte något me kanin & marsvin att göra
skulle anmält min granne fast hon hade en jätteliten bur med nätgolv och näten låg inte på marken utan HÄNGDE men ja sa till henne å efter ett tag så bytte hon.. men hon har inte spån eller hö eller nåt.. joo, hon har pyttelite halm !
vad tycker ni om henne ?

26# gå ner med lite bur fakta till henne ;d och lär henne lite vett XD

Alicia är Pontus 2 lr 3? xD
3 vänta nu här.. äPontus blir 4år idaaag :D

GRATTIS PONTUS ;D