OT: Nattvind.
Jag har ju marsvin också, som många av er vet. I fredags hade det runnit lite i Nattie's öga & sedan stelnat. Tvättade bort det med en tops och tänkte inte mer på det.
Igår var hon slö men det tänkte jag inte heller så mycket på, för hon är ganska slö av sig ibland. Imorse låg hon i buren med vidöppen mun och lät konstigt. Det luktade surt om henne och hon såg verkligen .. jag vet inte, det går inte att beskriva. Jag klappade lite med händerna runt om henne och hon reagerade inte. Jag tog upp henne och hon var alldeles slö.
Grät & grät, min älskling, min lilla pärla. Hon har inte haft det lätt i livet men hon har alltid varit så glad och nöjd. Pappa ringde veterinären och skolan och vi åkte iväg. Trodde att hon skulle dö, hon bara låg och blundade i min famn.
Fick vänta en stund, sedan vi fick komma in i ett rum. En veterinär undersökte Nattie & sa att hon var ganska tunn. Nattie är liksom tjock om magen, men man känner ändå ryggraden & så. Bebben bara låg där, orkade inte ens hålla uppe huvudet. Hon såg att hennes kindtänder hade BÖJT sig som en bro över tungan.
Jag bara grät & grät. Det är mitt fel. Jag har haft hö i buren och Nattie har ätit, men varför har jag inte märkt något? Att något var fel på min pärla?
Köpte henne i djuraffär för ungefär 2 år sedan. Det rann i ögonen, hon hostade, hon hade mjäll, hon var jättetjock men ändå smal över ryggen (?), hon kunde inte göra "oink-ljud", hon hade böjda klor. Hon har blivit bättre, hon har alltid varit så glad och nyfiken. Så nöjd med livet.
Jag hade två alternativ. Antingen låta henne svälta ihjäl eller söva henne och låta de operera. Jag vill ju ge min älskling en chans! Nu är jag hemma igen & väntar på att de ska ringa. Tar väl ett par timmar. Sitter och darrar, är så rädd att hon inte vaknar upp. Hon ska sövas.
:'(
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Hoppas det går bra med marsvinet . Lycka till !
Stackars dig ciss! *tröstkramar* och hoppas att allt går bra!(L)

Hoppas det går bra!<3*håller tummar och tassar här hemma*
Kramar<333

www.frihetenskaniner.se
stackars dig ciss hoppas det går bra.

Stackars stackars dig:'( Hoppas det går bra<3333 Håller tummar och tassar!<3333
KRAMAR<33333

Gud så SÖT bild<33
Jättefin bild!
Lycka till igen ciss ^^ PUSSAR <3
Men gud vad hemskt:'/ ! Hoppas verkligen allt går bra! Håller tummarna för sötan<3 Finns här om du vill prata.

hoppas det går bra!
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Dom ringde & berättade att hon inte klarade sig. Åkte och hämtade henne. Dom hade tänt ett ljus i rummet där hon låg & så. Jag & pappa begravde henne och jag har tänt ett ljus. Sitter med Snutte i famnen nu & gråter. Min bebis ..
www.frihetenskaniner.se

Hon var alltid så glad & påhittig. Älskade att äta & gosa. Ibland när vi hade myskväll så kröp Snutte in i min tröja & jag såg på tv. Mamma brukade ligga och läsa & äta popcorn, och Nattie låg och sov bredvid henne. Hon var så avslappnad och lugn, aldrig oroad för någonting.
Min vackra bebis ..
www.frihetenskaniner.se
#13 :'( <3
men åhhh :( verkligen jättetrist när ens älskade djur dör
:( *kramar*

STACKARS DIG

*EN MILJARD TRÖSTKRAMAR TILL DIG<3*

Stackare x/
Gud vad hemskt gumman :'(<3
Usch, fruktar den dagen då min gammelgubbe kommer lämna mig :'( *Tröstkramar från mig och mina grisar*<33
- Mvh Emma

www.frihetenskaniner.se

Nejmen usch vad hemskt :(:( <33333 *tröstkramar*
Beklagar verkligen. :'( *Massamassatröstkramartilldig* <33
Jättefin =)
Hoppas det går bra!
#22 Hon klarade sig inte.
- Mvh Emma
oj sorry
tusen tröstkramar från mig och mina djur
Åh, vet precis hur det känns :( Förlorade min Humlan den 13 Juni iår :( Massor med tröstkramar till dig från mig och mina grisar! <3

åh lilla gumman! Stackare! *Miljoner tröstkramar vännen*
Nej, så synd gumman :( :( :( <3
*Tröstkramar*

Så hemskt,jag börjar snart gråta! :'( *massatröstkramar* <33

Vad ledsamt att höra …
Tusentals tröstkramar från mig och djuren!
Vila i frid, vackra Nattvind …
Nej vad tråkigt :/ *Kram*

Nejmen usch! Så sorgligt! Gud så hemskt.. :''(
Vila i frid… 
nej vad trist! :'( RIP Nattvind. Hon har det säkert bra..

Tack tjejer ..
www.frihetenskaniner.se
Nää vad synd! ='( *massor med kramar*
Hälsningar Vemsan

Gud va tråkigt :/ Beklagar verkligen. Kramar !

nej vad tråkigt :( Nu börjar jag nästan också gråta! x'/<3
*Tröstkramar*
v RIP nattvind. v

www.frihetenskaniner.se
#11 NEEEEEEEEEEEJ!!!:'( Stackars dig:'( Det måste vara jättehemskt att se henne så:'( oädligt med tröstkramar till dig, underbara människa. R.I.P Stormvind<3
Kom i ihåg ciss. Det var INTE ditt fel!!!!
GUd vad tråkigt! Men du försökte ju iaf rädda henne! Går det inte göra mer så går det inte. Du har ju gett henne ett toppenliv, som hon inte hade i djuraffären, och det gör nog henne glad där i marsvinshimlen! Kramar till dig!
† Rest In Peace Nattvind †
Så himla tråkigt :( R.I.P Nattvind

Så tråkigt hon inte klarade det :(
Men du gjorde hennes bästa (L) tröstkramar <33
stackare! såå sorligt :'( TRÖSTKRAMAR
NEj gud vad tråkigt :( Tröstkramar från mig <3

v R.I.P Nattvind **v
**†
Stackare :'/ Aldrig kul när nån dör. Vila i frid Nattvind.