Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 452 ggr
Putte-
0

Mat

Hej!

Jag har en dvärgvädur på ca ett år. Hur mkt pellets ska han få på en dag? Ska man ge en lr två ggr? 

En kompis kanin kissar inte i sin låda utan på hela nedervåningen, ngt tipps på vad hon ska göra för att han ska sluta?

aliciia
0

Din kompiskan ställa lådan på nedervåningen ^^

KajsaM
0

Om man ger 1 eller 2 gånger om dan bestämmer man själv, men jag ger 2 ggr. Jag skulle nog rekomendera ½ dl pellets, och den mkt grönsaker och hö såklart :)

Sotis
0

Tycker samma som 2:an:)

Putte-
0

En halv dl två ggr lr totalt?

Lådan står redan på nedre våningen, men det funkar inte.

KajsaM
0

#4 Nej,  ½ dl om dan.

skanorskaniner
0

Mina dvärgvädurar får 0,75dl. Det får de 1 gång om dagen.

Sosso
0

Ger mina vanligtvis ½ dl, nu 0,25 (mina är på en liten "diet" för tillfället), men se upp så att han inte går upp i vikt av det, då får man minska.

[Niike]
0

Det är olika från kanin till kanin hur mycket pellets den ska ha, beroende på storlek, ras, ålder, Motion, aptit, om den har lätt att "lägga på sig" mm.

Tänk på att pellets bara är ett tillskott, och att basfödan är hö. Det ska även ges grönt varje/varannan dag (grönsaker, frukt) och grenar då och då.

sputtnick_plexus
0

Tycker som 2 :)

Putte-
0

putt :)

Essen
0

Pelletsen skall man dela upp beroende på kaninens vikt.

ciss
0

#11: Där har du fel. Inte bara kaninens vikt. Hur mycket motionerar kaninen? Hur är kaninen - går den upp lätt i vikt eller kan den äta nästan hur mycket som helst utan att bli ett gram tyngre? Aptit? Ras? Ålder?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Putte-
0

Ja det e inget problem mer han får lagom mkt men e de ngn som vat vad man kan göra när kaninen inte vill kissa i sin låda???

Essen
0

#12 stämmer helt drog bara kortfattat.

Essen
0

#13 Har du testat med att lägga lite urin från kaninens gammla nerpissade spån i lådan? Då uppmanas den att kissa där.

Putte-
0

Ja men de funkar bara att han pissar lite där men sen pissar han utanför iaf :(