Sele/koppel
Nu funderar jag lite igen :D
jag har en bogsele till Eskimå.
och han bokstavligt talat hatar den.
jag har låtit honom få leka med den, och lukta och bita och göra vad han vill, men i slutändan blir han TOKIG när den ska på.
det går inte, han blir jättesur och visar med hela kroppen att han verkligen inte vill, och får man väl på den, så försöker han dra av den.
hade en H-sele varit bättre ? kan det vara att han inte gillar att dra nått över öronen ?
jag hoppas ni kan komma med nått bra svar :D

asså det kan ju vara att han inte är sel van lixom . men jag tror om du skulle ha H-sele skulle han försöka bita kanske bita dej när du tar det runt halsen! öppna bogselet så mycket som går runt halsen och ta på och sedan ta dit det snabbt!
han biter inte i mig, det har han aldrig gjort, aldrig visat en tendens till ens.
men jag har öppnat bogselen så mycekt som det går och varit snabb, men jag ser ju på honom att han inte tycker om den.
så hur ska jag då kunna vänja honom vid det ?
Jag tycker du ska testa med H-sele istället. Ge honom en morot eller något att äta på medans du tar på honom den, så han tänker på något annat. Beröm!
min kanin är konstig, han gillar inte morötter ! ;)
men jag förstår vad du menar. :)
ja, kanske funkar en Hsele bättre, för den spänner man om magen och nacken, eller ?

#4 Ja, ett band runt halsen och ett runt magen.
ja, och det känns som det kanske är lättare.
för han gillar inte när man drar saker över öronen och känslan av att verkligen sitta fast…
hm, ska nog beställa en kofläckig Hsele :D