Sår i nacken
Såg att min hona va lite mjällig i pälsen just i nacken. När ja kollade så såg jag att hon hade 2 sår i nacken, ett var ganska öppet. Svårt att se av allt päls :/ va inte mjälligt i huden i övrigt, men lite över såren (som skårpor). Hon fäller absolut ingenting, får kanske upp 3 små hårstrån om ja rycker lite (inte så hon får ont!!) men inget mjäll i botten. Vad kan de vara? Har haft kanin med mjällkvalster för flera år sedan o han fällde massvis o va kal i nacken o rejäl mjällbildning. Tycker inte de liknar de :/ Kan de bli mjälligt av såren? Misstänker ev myggbett då vi har massa mygg här:( Va tror ni?
Mjällkvalster kan klia, så det är om detta är starten på mjällkvalster och hon tycker det kliar.
Ska höra av mig till vet direkt på måndag. Hon har dock 6ungar som hon bodde med fram till igår, sära dom direkt (blev 8v för 2 dagar sen). Vet inte om man vågar behandla de små? de ska ju snart flytta hemifrån. Kan inte se något på dom förutom på 1 som dock ser ut som skorv som ej försvunnit än.