Burar
Hej hej đ€Ș
Söker efter en utebur till min kanin, skriv gĂ€rna tips đ
https://www.teddytassen.se/?gclid=EAIaIQobChMI886j6s2m2wIVHS0ZCh3MIgiPEAAYASAAEgKlTvD_BwE DĂ€r brukar dem ha fina burar:) (teddytassen)
#1 Dock mÄnga som inte Àr godkÀnda eller bra kvalite
Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.
Rekommenderar ocksÄ Teddytassen. Har inte köpt bur dÀr men dÀremot 2 underbara kaniner. De som driver Teddytassen Àr vÀldigt kunniga och seriösa och alla deras burar Àr godkÀnda enl Jordbruksvekets regler vad jag kan se i alla fall :) om din kanin vÀger max 2 kg dÄ vill sÀga!
#3 DessvÀrre Àr inte alla det, och dÄlig kvalite
https://www.teddytassen.se/webbshop/kanin/kaninburarhus/utomhus/tvavaningsbur-snobben-med-utdragbar-lada-116-cm-707.html Denna Àr inte godkÀnd vintertid dÄ övre delen inteÀr minst 50 cm hög
Men, mÄnga av deras Àr dyra med kass kvalite precis som andra stÀllen
BÀst Àr att bygga sjÀlv eller hitta nÄgon som kan. Billigare och bÀttre :)
Jag har köpt bÄde inne och uteburar pÄ Teddytassen. FÄr ett bra intryck av dom. Har inget att klaga pÄ gÀllande kvaliteten pÄ burarna.
TvĂ€rtom faktiskt. Jag hade gamla hemmagjorda burar innan,och jag upplevde att mina djur inte trivdes 100% i dom. NĂ€r mina djur fick inviga Teddytassens utebur,sĂ„ gjorde en av mina Ă€ldre honor,hon Ă€r fyra Ă„r gammal,glĂ€djeskutt och "popcornade i buren. đ
#6 personpÄhopp Àr inte tillÄtet, sÄ man borde kanske inte kalla nÄgon kass. #3 de Àr sÀkert kunniga, men inte sÀrskilt seriösa om du frÄgar mig.
#6 jo de Àr av kass kvalite de mÀrkerna tyvÀrr . vÀldigt fÄ sÄna burar som Àr bra. Tar inte Ät mig av dina barnsligheter.
#8 det Àr inte personpÄhopp /personangrepp att sÀga att nÄgon sorts bur Àr av kass kvalité? Har faktiskt ocksÄ hört att vissa av deras burar inte alltid Àr sÄ bra kvalité. Vissa rent av kassa faktiskt.
#10 Hon skrev att jag var kass. Kommentaren Àr borta nu.
#11 jag har nog problem med ögonen eller sĂ„ đ€Šââïž
trodde det var #5 inte #6 (som hon hade #- taggat) sry đ
#13 och du smutskastar mÀnniskor som för fram sin Äsikt, men det kanske Àr bÀttre att krÀnka privatpersoner Àn företag.. Som företag fÄr man rÀkna med kritik.
#12 INgen fara :)
#13 jag har inte smutskastat ett företag. Att sÀga att vissa mÀrken av burar Àr dÄliga Àr inte samma sak som att smutskasta ett företag.
Ett tips: VÀx upp och lÄt bli forum innan du kan hantera att diskutera pÄ dem.
Men tar som sagt inte Ät mig av dina barnsligheter.
#16 Man kallar inte andra för snorunge nÀr man sjÀlv Àr ett strÄlande exempel pÄ nÄgon som inte kan hÄlla sig till regler överhuvudtaget.
/Maria
#16 vad bra du beskriver dig sjÀlv ;)
#17 bra skrivet :)
Skriver nu frÄn min systers konto dÄ jag fÄtt tillÄtelse. Det var alltsÄ jag som skrev #0 . Tack för alla era tips?! Det hÀr med burar frÄn teddytassen, har ingen aning om kvalitén pÄ deras burar men tycker sjÀlv att de har vÀldigt dyra burar till salu. SÄ har ni nÄgra andra tips? pÄ hemsidor sim har billiga men bra burar? Har tyvÀrr inte tid att bygga bur sjÀlv.
Zooplus :)
Hej alla :) kĂ€nner mig lite skyldig till allt âtjafsâ hĂ€r , hade ingen aning om att Teddytassen hade icke godkĂ€nda burar , har köpt en bur frĂ„n teddytassen en gĂ„ng o har tyckt att det var bra kvalite, ska tĂ€nka pĂ„ att kanske söka lite mer fakta och veta saker sĂ€kert innan jag rekommenderar saker :)
Bor du i Stockholm sÄ har fÀbodens kaninpensionat fina burar.
#21 Och dÄ Àr jag lika skyldig. Jag har ocksÄ rekommenderat burar frÄn Teddytassen. Visste inte heller att dom har burar som ej Àr godkÀnda. Man lÀr sig alltid nÄgot pÄ sÄdana hÀr forum:)
Funkar det med en tvÄvÄningsbur som Àr 116x63 ? Vet att denna bur Àr laglig men kommer min kanin att trivas i den? Han bor just nu i en innebur pÄ 120x60 enplan och trivs jÀttebra.
#24 Med marsvin Àr det sÄ att ju större desto bÀttre. Jag antar att samma sak gÀller Àven kaniner. Jag tycker det lÄter lite för litet nÀr det gÀller en kanin.
#28 dĂ„ vi har ârobotgrĂ€sklippareâ som klipper grĂ€set ibland funkar inte det. Vi mĂ„ste ha möjlighet att kunna ta bort hagen nĂ€r den Ă€r ute och kör.
jag tror inte det kommer vara nÄgot problem men tycker ni att kaninen Àter för dÄligt kan ni ju ta ut kaninen och sen stÀlla in grÀsklipparen ett tag medan ni umgÄs med kaninen :)
#30 menade inte att det finns risk att kaninen Àter för dÄligt utan att kaninen inte kan vara ute i hagen nÀr grÀsklipparen kör dÄ klipparen kommer att köra in i hagen, den har ju inga ögon om man sÀger sÄ xD . Vi mÄste alltsÄ dÄ flytta hagen utanför grÀset.
Fast robot grÀsklippare gÄr ju att stÀlla in pÄ vilka platser den ska köra pÄ. Annars hade det ju varit omöjligt att bo nÀra en vÀg, ha en pool eller vad som helst.
ja det Àr klart det kan ju vara lite lÀskigt om den hela tiden krockar i buren.
#32 jag det vet jag :) men vi har redan grÀvt ner sladdar i marken som den kör till, och det Àr mycket jobb att göra om det.