Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 537 ggr
Lenuaii
2018-06-02 17:00
0

Litet problem

Håller för tillfället på att sätta ihop två kaniner. De fungerar jättebra tillsammans på neutral mark och är där med varandra flera timmar om dagen och så har jag gjort i några dagar. Där putsar dem varandra och sover tillsammans. 😇

Nu till problemet. Den ena kaninen som jag haft sedan tidigare (kastrerad hane) är frigående i mitt rum, och det är där jag tänker att dem ska bo. Har därför städat hela rummet med Ajax och på en del ställen med ättika, innan jag sammanförde dem där. Satte dem i samma transportbur och lät dem hoppa ut själva.  Trots detta blev han aggressiv/försvarande när han verkade inse att det var "hans rum". Kaninen som jag sätter ihop honom med är en kaninunge (hona) och hon ville ju självklart inte vara nära honom då.  Hade även halverat rummet, men det verkade ju inte hjälpa särskilt mycket. :/

Nu är dem tillbaks på neutral mark och gosar tillsammans igen. 😐

Är det någon som har några tips?? Har en bur som står öppen i rummet där även toaletten är i, kan det vara den som är problemet? Kommer i alla fall inte att ge upp, vet vilken process det kan vara.