Jocke + Topp
Vår nästkommande kull är följande:
Efter: Loved at first sight
Undan: "Maybe´s" Sahara
Om "Jocke": Jocke är en kanin som rört mig väldigt mycket. Han kom till mig i början av September efter att hans ägare åkt till Thailand.
Han tävlar Svår i både Krok och Rak idag, I Rak svår har han 4 pinnar och Krok svår har han 3 pinnar tror jag.
Han är en underbar individ som har kapacitet för de större hinderna. I buren är han mycket lugn och tackar inte nej till en kelstund, men däremot på banan sprudlar han av energi. Han hoppar med lätthet över de stora hinderna och springer fint däremellan också…
Om "Topp": Topp har jag själv fött upp och är en härlig dam med en personlighet som heter duga. Även hon ä en tjej med kapacitet även om hon är mycket liten. Detta sak bli hennes första kull och jag tror att allt kommer gå bra då hon är i mycket fin kondition och verkar bra som mamma.
Kullen kommer antagligen när som helst då de blev ihopsatta för ett bra tag en och därefter blev det inga ungar, så egentligen var kullen räknad till Augusti men efter lite mycket här hemma blir det nu istället.. Om hon inte får kullen nu kommer den inte tas förmodligen.
Jag tror på denna kull jättemycket och ska antagligen behålla en liten här hos mig. De komemr nog bli perfekta hoppare då Topp har farten och hoppen och Jocke har hoppen och farten. Så ja, vad sak vi säga?
Skall också tillägga att denna kull kommer bli 99% Dvärgvädur…
Intresseanmälningar: PM eller mejla: nathalie.andersson@sjobo.nu

Vart bor du? :)

Jag bor i Skåne men leverans och sådär brukar inte vara några problem om man är intresserad… =)

Tror nog att ungarna kommer närsomhelst nu, hon har byggt bo och allt möjligt, så mycket väl kan de hända att de kommer bäbsiar inatt…

Vad menar du med 99% dvärgvädur?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

#4. det finns något hermelin i, På rätt så långt håll..

Nu har ungarna kommit, 5 stycken blev det, födda 071117.
Färgerna kan man skymta och de ser stora och fina ut.
Anime-kullen blir detta…