Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 497 ggr
ciss
0

Tjata/övertala.

Behövde du tjata på/övertala dina föräldrar för att få din kanin eller gick dom med på det direkt?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

salle_10
0

min pappa är död men han hade nog sagt nej men mamma sa ja nästan direkt så det var kul

sputtnick_plexus
0

Dom sa kanske, att vi skulle få nått djur. Sen efter ett tag fick vi. När vi hade tjatat lite …

Lizzan
0

Dom gick inte med på det direkt, men jag behövde inte tjata jätte mycket.

aliciia
0

tjata, men aa, haha, jag lovade att städa mitt rum varje dag, haha.. de kunde ja ju inte riktigt hålla.. ;)

Zvintos
0

Första kaninen fick jag argumentera för varför jag skulle få honom.
Efter att ha skött honom nästintill prickfritt i 6 år, har jag inte behövt övertala de alls om de andra kaninerna.

KajsaM
0

Farmor köpte Hampus fast mamma och pappa var med på det, därimot en till kanin håller jag på :)

skanorskaniner
0

Från början var det mina föräldrar som föreslog kaniner men sen har jag tjatat lite på pappa när jag ville ha kullar och nu har jag börjat tjata igen eftersom jag vill ha en till kanin.

Min mamma är väldigt enkel att övertala men min pappa är värre.

Jennie104
0

Jag tjata tjata tjata och tjata x)

Nu så säger hon att vi får se till våren om en till nin

Flippa
0

Tjata ^^

flisan93
0

Jag tror nog att det var DU som övertalade mina föräldrar;P Tack underbara människ<3<3

Jennie104
0

Jag och mamma prata nu med om en till kanin ..

hon sa att hon inte sa nej eller ja. Så prata vi om att man kanske sitter där med 15 niner och har tappat intresset x)

Det ska nog gå bra att köpa en nin ur nala och oboys kull x)

emmsaaan
0

Min nuvarande kanin fick jag tjata ett bra tag för :/ Nu tjatar jag efter en till…

Vemsan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Visade en gullig bild på Engla, och sen gick mamma med på att jag skulle få skaffa kanin xD Fast jag tänkte ju efter och planerade innan köpet, men jaa.. Efter att jag visade en bild på Engla så sa hon ja till kanin xD

Hälsningar Vemsan

Clariiz
0

Jag skulle få en kanin.. Eftersom jag sålt min häst och gärna ville ha ett djur.. Sedan råkade jag åka hem med två Oskyldig.

(Ping Pong och Lollipop)

När det gällde Molle och Rutan.. Hmm. Jag tjatade mig till en kanin. Men jag bestämmde själv att det skulle bli två :P. Mamma hade inte så mycket att säga till om den saken xD

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Lippo
0

behövde tjata och försöka övertala en bra stund innan de gav med sig :)

myriis
0

Jag tycker inte om att övertala/tjata på mina föräldrar. Jag tycker inte om att försöka ändras folks åsikter överhuvudtaget.

Roxy gick dem med på att skaffa ganska fort. Att skaffa Candy tog några timmar att tänka på för dem. Expo & Sera - Ingen disskution.

Ellen95
0

När jag fick Sotis så behövde jag inte tjata. Då var det som mamma som köpte han till jag o Kajsa. När jag fick Millan & Lillan behövde jag bara tjata lite. När jag fick Sixten så visade vi bara en bild på han. Och då sa dom jaa:D

johanna_loveAnimals93
0

Jag tror inte att jag behövde tjata så mycket. Min syster och jag hade kaniner när jag var yngre och det vore ju lite orättvist om jag inte fick ha det nu. Min familj gillar mina kaniner och litar på att jag sköter dem väl. Dessutom är pappa allergisk så det finns inte så många husdjur att välja på som vi kan ha..

Det är bara pappa som inte blir så glad om t.ex jag och mamma åker bort och han måste ta hand om dem. x) Men det är lugnt. :)

ciss
0

#10: HAHA, det var ju Englas förtjänst :)

#13: Min Engla?

www.frihetenskaniner.se

Nora
0

Har ju inte skaffat någon ännu, men jag får skaffa en iallafall. Det vet jag sedan innan :-)

Feliciaa
0

Jag fick tjata några år innan jag fick min ögonsten :)

KvirrZ
0

Isaac blev det inget tjat på, inte direkt för flickorna heller :)

- Mvh Emma

Vemsan
0

#19: Jaa :P

Hälsningar Vemsan

SagaoAlfred
0

Pappa var inte direkt glad från början, men eftersom jag var över 18 år så fick jag ändå göra som jag ville å så, och dom var aldrig sura lixom :)

Dior_94
0

Zorro: Han var jag tvungen att tjata lite för att jag skulle få han.

Liam: Jag visade en bild på honom,jag och mamma smälte!
Jag visade även filmen som Ciss hade gjort när dom slickades.
Ännu bättre blev det när jag hade träffat honom.
Inga problem! :)

Ångrar inte att jag köpte nån av dom,jag älskar mina kaniner! :)<3

Mickis1994
0

Tjatade i flera år xP Vad sak man säga så sa dem "nej ingen kanin" eller "vi får se" men efter att ha tjatat och prtat om hur allt skulle fungera och hur jag har löst alla problem (STORT tips?, om du vill ha en till kanin och föräldrarna vill tine det så fråga vad som är problemen och lös dem och lite mer x)   )

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

[Niike]
0

Niike - Fick honom av mormor så jag vet inte hur mkt hon fick tjata xD
Fia - Inget
Alpha - Mamma tyckte jag skulle fundera på om jag ville ha en stor kanin. Men annars var det inget tjat.
Fjäril, som jag skulle ha köpt - MASSOR! Men de gav sig tillslut ..

Agda
0

Tror inte att det är så ofta jag har behövt att tjata på mor och far om att köpa kaniner. För det har ju varit för mina egna pengar jag har köpt kanin, också har jag tagit hand om dom helt själv. Och nuförtiden så tjatar jag aldrig på dom, utan jag säger att jag ska köpa en sådan och en sådan kanin nästa år.

senna
0

pappa gick med på det direkt, första gången. mamma tvekade lite.

när mina dåvarande kaniner gick bort, försökte min pappa desperat hitta nya kaniner till mig, bara för att jag inte skulle vara ledsen osv. :) <3

[Linsenhejhej]
0

Jag fick han i present ^^

ciss
0

#23: Vad kul!

www.frihetenskaniner.se

ciss
0

Engla: Ett par månaders tjat. Var snäll, hjälpte till hemma, visade att jag hade tid, plats & intresse, visade upp bra resultat på prov & så. Tog ca 2 månader innan mamma gav med sig och då spelade det ingen roll vad pappa tyckte :)

Essy: Tjatade i ungefär 2 veckor på henne. Fick det i födelsedagspresent att få behålla en unge.

www.frihetenskaniner.se

Flippa
0

#32 Min mamma tycker Engla är skit söt! Mamma vill känna i hennes päls ;) Hon tycker Pengla ser gosig ut ^^

soten
0

Jaa, lite tjat behövdes ^^

ciss
0

#33: Haha ;) <3

www.frihetenskaniner.se

Jojsan
0

Sunset: Fick tjata väldigt mycket. I slutändan skulle de som ägde honom sälja honom och till slut gick mina föräldrar med på att jag skulle få köpa honom.

Channie: Det var bestämt att jag skulle få köpa en till kanin efter att jag varit tvungen att sälja Sunset <3. Så Channie fick jag inte tjata mycket om.

Cassie: Fick tjata ganska mycket. Några månader.. Mitt argument var att Channie behövde en kompis när jag var i skolan Oskyldig

Totte: Mamma gick inte med på det direkt.. Men pappa gick med på det ganska fort.. Det gick väldigt fort att bestämma att jag skulle få köpa honom.. :)

ciss
0

#36: Sunset? Huh? Vem är det?

www.frihetenskaniner.se

Frajda
0

övertala men när pappa såg vilken charm han hade så fick jag :D

Katter3
0

Tog ganska lång tid att övertala mina föräldrar att jag skulle få köpa en kanin. Men sedan blev de ju helkära i charmiga Zack, och pappa var den som föreslog att vi skulle köpa en till. Så vi köpte Kiwi. När Zack dog sa de att jag fick skaffa en kanin till om jag ville, men jag tänkte några veckor på det innan jag bestämde mig. Nu bor Nowa hos oss.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se