Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 2040 ggr
Jennavalli
1

Blåsa i munnen?

Hej jag har en 1 årig kanin som jag tror har fått ett sår i munnen. Han har svårt o äta då han stör sig på något och verkar ha ont. Jag kollade och det såg ut som en stor blåsa på ena sidan i munnen och på andra var det som det ska (vet att det som vanligt ska se ut som en liten blåsa) och han tycker när jag rör där så tycker jag det som att han tycker det gör ont. Han kan ta upp huvudet och slöja sig upp den sidan som att något är där och irriterar. Jag har fått i han lite mosade bananer men inte mycket då han inte ville ha mera av att det sved/gjorde ont i munnen när han åt. Jag vill veta om jag ska besöka veterinärern eller ska jag om det är en blåsa vänta tills den går bort ?

[[Lovemyselff]]
2

Besök Veterinär :)

Arcade-Foodie
1

Bäst att ta honom till veterinären, kan vara att någon tand sticker in och irriterar gomen. Det som kan hända är att kaninen helt slutar äta för att det gör för ont, vilket kan bli farligt. Bättre att hindra det innan det går för långt.

[AnimeV4]
1

Jag funderar på om det är vettigt att vänta med veterinären ens tills imorgon.. Det går väldigt fort för kaniner vars mage inte är igång. Är han svullen? Äter han hö?

Silversongshoppkaniner
1

Du bör gå till veterinär så han inte sluta äta helt

Jennavalli
1

Han åt precis som vanligt hö, foder allt som han brukade nu är han sorligt nog död… Han dog bara plöstligt.. Vi har fortfarande inte kommit på vad som är felet

Jennavalli
0

#3 nu efter hans död (vila i frid ❤) och när vi har pratat med folk att vi tror att han hade gulsot eller hjärtfel