Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 761 ggr
KajsaM
0

Hur många...

… kaniner är för mycket att ha? Vars går gränsen? Glad

KajsaM
0

Själv tycker jag att max 10 kaniner. Då måste man verkligen bara vara med kaninerna. För om man räknar med att varje kanin ska ha ca.1h/dag, så ska man lägga ner 10h. + tid att städa burar osv. Så max 10, men det är verkligen max.

twinnie
0

Jag tycker att man får dra gränsen själv. Hur mycket tid man har och så. Själv skulle jag aldrig hinna med mer än 10 st. Och sen tror jag inte någon har tid med över 40 ^^ Överdrivet, enligt mig :) Kaniner behöver kärlek och omvårdnad. Inte en chans att man hinner ge 40 st kaniner daglig kärlek och gos.

KajsaM
0

#2 Precis, om man är hemma hela dagarna då kan man ha fler än om man jobbar 7-17. :)

MarHai
0

Det beror väl på hur mycket tid man har.
Jobbar man heltid så fungerar det väl inte att har många kaniner.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

aliciia
0

jag tror jag tycker max 10

ciss
0

Det beror mycket på ägaren. Om man inte jobbar & har mycket tid så visst, då kan man ju ha ett par stycken. Som twinnie säger i #2, tror inte att någon har tid med 40 kaniner.

Kaniner behöver omsorg, kärlek, Motion & skötsel. Sånt tar ju en hel del tid.

Om man går i skola & liknande så tycker jag att kring tio stycken är rätt lagom. Själv har jag tre stycken & det funkar bra.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Keligast
0

Håller med #2 och #6.

Förlåt om jag kommer med en +fråga.
Hur många skulle du klara?

- Jag klarar tre kaniner idag, Dumle´ är lite kraslig fortfarande men vi går till veterinären regelbundet så jag hoppas han blir snart frisk. Till sommarn kanske jag skall få min älskade dröm i uppfylese :D EN TEDDYDVÄRGVÄDUR! Har långt tid fram att betstämma och känna om jag klarar en till. Men för mig MAX 4kaniner.

ciss
0

Egentligen skulle jag tidsmässigt klara ungefär fyra-fem stycken men det vill jag inte ha. Känns  ändå som om det skulle bli för mycket även om jag lätt skulle hinna med det.

Maxgränsen för mig är fyra kaniner.

www.frihetenskaniner.se

ciss
0

Just nu alltså. Om något år kan läget vara annorlunda.

www.frihetenskaniner.se

Sotis
0

5 stycken^^

Casper
0

Jag har sex stycken och det känner jag att det är för mycket! (Har iof tre till salu…) Även om de kan vara ute samtidigt (vilket inte mina kan men jag har två innehagar…) så är det mycket tid som ska avsättas.

twinnie
0

Min maxgräns är 6 st just nu.

Ellen95
0

5 stycken.

huldisen
0

Tycker att 15 stycken räcker , Det kostar mycket pengar och man måste ha tid med !

Just nu har jag tid till 3 kaniner ungefär.( Har ingen kanin nu då )

emmsaaan
0

Jag skulle klara max 4 st tror jag. Men det beror på personlighet, bur, päls m.m.

Zvintos
0

15-20 kaniner tror jag är max för mig.

flisan93
0

Jag vet inte riktigt. Det är olika. Om man har liten tid så går nog gränsen på 0-1 men om man har en kaninuppfödning så vet jag inte riktigt. Det beror ju på hur mycket tid man har, om det är flera som är anställda och sådant

KajsaM
0

Just nu skulle jag klara av 3-4 kaniner.

Sosso
0

Beror på hur mycket tid man kan lägga ner på dom. Sen är det väl olika från person till person om hur mycket man orkar, så jag vet inte. Men min gräns går iallafall vid 5 nu när jag går i skolan.

Noa-Nisse
0

jag tycker ca 10 kaniner per person. om hela familjen är med i ex. uppfödningen så kanske man har 30 st…

själv skulle jag inte ha tid till mer än 3 st. jag har en just nu. men kommer köpa en till våren nästa år ;)

Medarbetare på Hundar.ifokus

Jennie104
0

15-20 räcker x)

Llinnea-
0

3 stycken är max för mig just nu, Men klarar mig med 1 (:

Lizzan
0

Beror väl på hur mycket tid, ork och råd man har. För mig är nog gränsen 4. Har 3 kaniner nu, det räcker gott och väl.

sputtnick_plexus
0

Det bror ju på ägaren, om den har jobb och jobbar jättemkt så hinner den nog inte med så många, om man inte har jobb och har jättemkt tid för kaniner, så jaa då kan man ju ha ett par stycken ^^

aliciia
0

min max gräns är nog 2-3 skulle jag få plats med hemma ^^

KvirrZ
0

beror på

- Mvh Emma

Mickis1994
0

Beror på tid och om du är uppfödare eller inte(?) :)

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

[Niike]
0

Just nu skulle maxgränsen för mig vara 4-5 kaniner. Skulle inte hinna mer fler.

Hopi
0

Jag har 4 st och skulle som max tänka mig 5-6 st. Vart och ett djur måste ju få sitt. Annars känns det inte rätt tycker jag. Men 4 som jag har nu tycker jag känns jättelagom. För det blir ju inte bättre av att ha många.. Även om det alltid finns djur som man jättegärna vill ha, så måste man ju ha en gräns.. För djurens skull!! Det är inte rätt mot djuren om man har fler än man klarar av. För det ska ju hinnas med MER än BARA städa och ge dom mat oxå!! Men var och en tar sitt eget beslut så klart, men jag tycker man ska tänka till några extra gånger innan man skaffar djur. Djuren har rätt till att få kela i lugn o ro, att man har tid att pyssla om dom lite extra då o då. Utan att ha många många fler som väntar på sitt.. Det är en väldigt viktig fråga hur som helst!

Prizma_o_Kristall
0

Eftersom jag har så många olika djur, så räcker 4 kaniner för mig:) Skulle inte vilja ha fler, inte heller haft tid till det… :)

senna
0

Det går på hur mycket tid man har och så. Man ska t.ex inte ha 30 kaniner om man jobbar heltid, eller pluggar jättemycket osv.. 

Jag skulle klara 5-6 kaniner. iaf just nu..

johanna_loveAnimals93
0

Det beror väl på. Om man har mycket i skolan och så kanske man inte ska ha så många kaniner eftersom varje kanin kräver sin lilla tid. Dessutom, om man inte har så mycket pengar är det nog en bra idé att ha så få som möjligt för att kunna finansiera allt.

Min gräns går typ vid 2-3. :P

Clariiz
0

Min egen gräns skulle i dagsläget vara 7 kaniner tror jag.. Fast detta kan ju ändras. Tänker ju inte köpa en kanin iaf innan jul.

Det varierar väll från person till person.. Hur mycket tid man har, samt hur mycket tid man vill spendera och är villig att ge till sina kaniner. Jag tycker MINST 30 min om dagen. Att man ska vara med kaninen.. Men gärna mer! Just nu är jag ute väldigt väldigt många timmar om dagen :P. Jag har 4 kaniner.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com