Bli med kanin
Funderar på att köpa denna kanin (eller iallfall höra av mig till uppfödaren)
Han beskrivs såhär på sin hemsida
"Söt madagaskarhane, född hösten-17
Säljes antingen till kel eller om någon vill ha honom med stamtavla. Han har fin typ men färgen är inte så bra, svag slöja. Kroppen har fina linjer men lite kännbart kors. Har engelskt bakom sig. Har anlag för blått och ev brunt. Aldrig utställd.
E: Morris (engelsk imp) isabella
U: Pim madagaskar
Pris: 400 kr (100 kr extra med stamtavla)"
Jag undrar om det är värt att köpa till stamtavlan och om det spelar någon roll om färgen inte är så bra om man ska köra hoppning på sommaren? Alltså påverkar den på något sett resultaten? (tänker att den gör väl det på utställning) Och är han madagaskar med svag slöja eller vad heter färgen (det står madagaskar och sedan i texten svag slöja?)
Om du någon gång tänker avla eller ställa ut med honom bör du ha stamtavla. Tänker ni bara träna hoppning eller tävla också? Färgen heter Madagaskar.
#1 mest träna kanske tävla någon enstaka sommar tävling (typ var tredje år har dom kanin hoppning på stallet jag rider) men annars bara träning, gos och kel ❤️
Alla kaniner oavsett ras, temprament, kön eller färg spelar på samma villkor, resultaten har inget med färgen och göra, bara hur föraren hanterar kaninen och hur högt/snabbt det går/hoppar, Han är i färgen Madagaskar och ja det är värt att betala 100:- extra för en stamtavla, man vet ju aldrig vad du och din kanin hittar på i framtiden och då kommer du vara glad att du har en stamtavla. Svag slöja kan påverka resultaten lite.
Tycker du har hittat en fin hanne till ett bra pris :)
#3 okej :)
Då ska vi nog kontakta uppfödaren :)
#4 Lycka till <3