Dräcktig i 32 dagar
Hej! En av mina honor ska få ungar, nu typ. Men de verkar inte riktigt som om hon förstått de själv. De är hennes första kull och min också för den delen. De har dessutom gått 32 dagar nu och de ända hon gjort är att dra av lite päls men inte riktigt byggt något bo utav de. Hon beter sig helt normalt som vilken dag som hälst. När bygger hon ett bo? Hon har massa halm att använda sig av också.
32 dagar är normalt, o när hon boar är individuellt, vissa honor boar långt innan ungarna kommer o andra precis innan
#1 jaha. Googlade lite och såg frid skrev! Tack
#1 jaha. Googlade lite och såg frid skrev! Tack
Mina honor har inte varit intresserade av bobygge innan det var dags. Förstföderskan började boa 40 min innan alla ungar var födda och hon fick till ett fint bo. Dom andra två som haft kullar innan började en 1 timme innan det var dags och den tredje gjorde bo 2 dagar innan men slet päls just före ungarna föddes. Mina ungar är födda dag 31 och 32 men fjärde kullen som var en unge kom inte förrän slutet på dag 34, dessvärre klarade den sig inte. Andra honor boar ett bra tag innan det är dags så det är olika när dom börjar boa.
Hon födde idag på dag 34, inte kollat ännu hur många men vet att de lever då de rördes och hoppade runt något under pälsen hahah