ÅH Theo :/
Min lilla lugna gosiga pojke har blivit en riktig buskorv!
För det mesta skrattar jag bara åt honom, men ibland blir jag riktigt irriterad.
Gah!
För det första så kissar han i sängen HELA tiden. Nu har jag dock satt upp kompostgaller runt hela så nu kommer han inte upp i den, så det är ju skönt. Inte roligt att byta sängkläder varje kväll ;)
För det andra så biter han på ALLT. Inte på människor, men på allt annat. Han är lös i mitt rum hela dagarna och så fort nånting är på golvet börjar han bita på det, annars på tapeter, sladdar osv.
Han har två pinnar i buren som han kan gnaga på, hö & pellets + får han morot å nått annat tuggbart varje kväll.
Så det kan väl inte vara för att han har för lite att gnaga på?
Den enda sladden som jag har nu ner mot golven är en sladd som sedan leder till min dator. Vågar inte ha datasladden där, så jag har en såndär förlängningssladd.
Han biter på den hela tiden, i princip. Så fort han inte tror att jag ser iaf.
Igår stod han och bet på den, jag sa bestämt "NEJ!" och lyfte bort honom å ställde ner honom på golvet en liten bit ifrån, då sprang han bara till sladden igen å fortsatte igen. samma procedur igen och igen, så efter den tredje gången hedde jag in honom i buren.
Min lilla tjurskalle.
För 2 sekunder sen så hade jag glömt en liten kudde på golvet, och naturligtvis satt han och bet hål på den nu, och hade passat på att kissa på den. Gah!
Han är världens charmigaste å snällaste annars, älskar att gosa osv.
Men ja, nån som har något tips? på hur jag ska få honom att göra alla dumma saker han gör? ;)
Oj, va långt detta blev. Sorry tjejer :D

Han är helt enkelt lite nyfiken på allt och busig ;)
På bla. IKEA finns det saker som man gömmer sladdar i, sån borde du kanske pröva? Ge han egna saker på golvet som han kan busa med t.ex tunnlar, toarulle osv. Han behöver aktiveras.
Lycka till med bustrollet! :)
Oja, busfrö är det man minst kan kalla honom ;)
Mja, jag har tänkt på det. Men mitt rum är jättelitet å dåligt möblerat så jag vet inte hur det skulle gå med kompostgaller i hela, men om han fortsätter som han gör nu så kanske nån gång ;D
#2 Oj, jag såg inte ditt inlägg före jag skrev mitt förra :D
Åh, sånna ska jag nog köpa. Får hålla utkik nästa gång jag är där ;)
Han har tunnlar, leksaker, toarullar, en boll, ett mjukisdjur, kvistar å grenar osv. redan..
Så jag vet inte hur jag kan aktivera honom mer?

#4 Hehe märkte de ^^ Pröva att ta bort vissa saker och byt lite plats på dom, använd fantasin :)
Hah nämen, vilken buse!
Har inga tips?, tyvärr.
Fin bild! :)
Jag tror att man kan köpa vissa sprayer som smakar och luktar illa för kaninen (men är inte farligt), då vill de inte gnaga eller kissa just där. Hör med en djuraffär
Lycka till med "snorungen"! ;D

#9 som denna ? "Piss Off " http://www.swecat.com/v4/product.php/1878
Det kanske är så att han har för långa tänder? kolla det :)
Theo har blivit busis! ^^
såna där rör som man har sladdar i finns på andra ställen med förutom IKEA ;)
T.ex. elrör som man använder till hinderbommar är egentligen såna man lägger sladdar i. Fast de är inte böjliga så det kan vara lite svårare. Men det finns böjliga rör till att ha sladdar i oxå.
Bara och kolla i nån affär typ Elgiganten borde ha (?).
Vilket litet busfrö! ;)

#0 ååh vad jag tycker det låter bekant ^^ Molly kissar inte i sängen fast alltid på golvet. Och lippo är en såndär sprayare när jag är i närheten :) Bus theo!
min kanin kissar i sängen HELA tiden så han får inte va där längr. men nu har han börja kissa på golvt mee! :/
Åhh toktheo! Kanske går att lägga kabelkanaler :) Tror det är såna Kajsa menar :) De finns på många ställen typ ÖoB Jula och tja säkert på de flesta ställen där det finns elsaker…sen går det ju förstås inte att lägga alla andra saker som sängen och sånt i kabelkanaler tyvärr >< men tja..kanske prova sån där spray som om säger eller tja jag vet inte…:/ Hoppas det löser sig med lilla toker! <3
känner igen en del >.< Isaac typ skalar mina väggar från tapet ¨på vissa ställen :P
- Mvh Emma
Har varit borta hela helgen å därför inte kunnat skriva något, men tack för alla svar :D
#11 Kollar hans tänder med jämna mellanrum, och dom är inte för långa :)
Jag tror att han är riktigt busig bara, helt enkelt. Haha.
Både på gott & ont ;)
Har varit borta i helgen som sagt var, men han verkar mest ha sovit hela dagarna för inga mer tapeter är uppätna iaf ;) Haha!
Har för övrigt tejpat runt och fast den enda sladden som finns i rummet, och hoppas att han ska låta bli den nu :D
Haha buuset!;) så sööt så:) <3