Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 462 ggr
Porta Chaves
0

Fästingar

Julian verkar va en fästingmagnet! Finns det nån möjlighet att hindra fästingar att fästa på hans mjuka, känsliga nos?

Halvdansken
0

Jag vet inget om kaniner, men jag har katter som är fästingmagneter. Kan man inte använda Frontline på kaniner?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Porta Chaves
0

Läste just att det kan man absolut inte!

Nattis & Pepsi
0

Har ni kaninen utomhus eller inne? Om ni har kaninen utomhus kan det vara att fästingarna gillar buren/området och sätter sig på hans nos , annars vet jag inte 😬

Porta Chaves
0

Fästingarna finns ju utomhus…

Arcade-Foodie
0

Vet inte vad man kan göra än att försöka hålla det torrt och se till att kaninen inte kommer i kontakt med andra djur. Vet att fästningar gillar områden som är fuktigt, så fuktiga gräsmattor är ett paradis för fästningar. Finns ingen medel för fästningar till kaniner, vad jag vet.

Porta Chaves
0

Karties När han är ute är det på naturlig gräsmatta och bland buskar. Själva poängen med utevistelsen är att han ska få va i naturen. Fästingar trivs överallt! Har även katter som går ute, det blir en del plockande…. Problemet är att Julians nos är så mjuk och känslig. Hörde att kokosolja kan funka, ska prova det!

Arcade-Foodie
0

Fästningar trivs i fuktiga områden mer än torra, eftersom deras hud är känslig och behöver vara i fuktiga områden för att inte torkas ut :3 T.ex. jag låter min kanin vara på framsidan istället för baksidan för där har det varit mindre djur på och gräsmattan är torrare vilket gör att det finns mindre fästningar där naturligt. Men vet mycket väl om att fästningar även finns där och hur allvarligt det är med fästningsjukdom. Det med fuktigt var en fästning expert som sa, under en dokumentär och vart det är mindre chans att få dom, det är därför det inte finns några fästningar mitt på gator. ^^