Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 626 ggr
myriis
0

Favorit

Ämnet kan nog vara känsligt för vissa, jag ber er då att ignorera tråden.

Jag vet att flera här på KIF har mer än en kanin. Det är vääldigt svårt att undvika att få en favorit av sina kaniner då. Har ni en favoritkanin? Varför just den kaninen?

Självklart tycker man om alla sina kaniner jättemycket och sköter om alla kaniner bra iallafall.

emmsaaan
0

Jag har bara en & det är Uzza. :)

Clariiz
0

Gud så svårt.. Lollipop har alltid varit min favvo förut eftersom hon slickades och visade verkligen tilit medan Ping Pong ryggade tillbaka och gömde sig när man kom.

Men nu har Ping Pong verkligen växt fram ur skalet och jag älskar båda precis lika mycket! :D

Så jag kan verkligen inte välja :P. (Men vem vet i morgon när de nya kommer kanske en favvo kommer med dem? xD, fast chansen är lika stor som att Bolibompa sänds dagligen i Japan! Eftersom jag inte kan välja ut en då alla har så starka personligheter :))

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

myriis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag måste säga att min favorit är Roxy.

Det var min första alldeles egna kanin, och det var hon som gjorde att jag fick upp ögonen för kaniner. Jag älskar henne så obeskrivligt mycket! Hon är alltid så söt, nyfiken, busig, gosig, fantastisk.. jaa! JAg blir så glad bara jag tänker på henne och hennes gulliga skutt när hon hoppar i högt gräs eller snö. Eller när hon glatt mumsar på en morot och kurrar belåtet.
Något som verkligen stärkte mitt band till henne var när Fjäril precis gått bort. Jag skulle till vetrinärn med Chevy och Flame, men då såg jag att Roxy klängde på burdörren. Så jag öppnade och vips var hon framme och slickade bort mina tårar. Sen kurrade hon in sig i min tröja och började "spinna" som att säga "Jag är här matte, jag finns kvar!"

Oj, nu blev det lite långt.. Aja ;P

[Niike]
0

Niike.
Kanske beror på att jag har haft honom längst, jag vet faktiskt inte. Men det är iaf han. Så enormt underbar, goosen min:')

Såklart älskar jag Alphiis o Fia också, massor. Men Fia är lite ilsk av sig ibland (när hon inte är superkelig) , och Alpha har jag ju inte haft så länge ..

Noa-Nisse
0

roxy är så himmla fin!!

Medarbetare på Hundar.ifokus

[Niike]
0

#3 Beautiful <3

Bejja
0

Min favorit kanin är Black tiny, hon är äldst och har funnits där hela tiden för mig.. Det är så j'vla hemskt att hon ska avlivas.

myriis
0

#5: Naw, det tycker jag med :) Tack, jag ska hälsa henne det imorgon! ;)

#4: Jo, samma här, tror oxå det har med att jag har haft Roxy längst. Jag menar, mina andra kaniner är ju helt fantastiska och jag älskar dem otroligt mycket. Men Roxy är på något sätt lite viktigare för mig.. Usch, nu känner jag mig lite taskig ju :P

myriis
0

#6: Tack :) Dock jääättedålig bild. Men alla som känner min Poxan vet att hon inte kan sitta still , sålänge det inte bjuds på mat eller att man gosar med henne :P

#7: Nej, vad jobbigt! :/

Trasdocka
0

Om man ska säga så här, man har favoriter på lite olika sätt :)

Pelle är min äldsta kanin och har följt med i 8 år nu, och man har delat så mycket glädje och sorg med honom, så skulle utav tvivel kunna kalla honom min bästa vän till och från.

Cassidy är min första egenuppfödda bebis. Han är dessutom det enda jag har kvar av min älskade fiffi som dog förra sommaren.

Snövit är en helt underbar dam som är helt mattetokig (som alla som varit här erfarit). Hon bara kastar sig emot mig så fort jag kommer i närheten av hagen eller buren och ska upp i knät. Ofta tar hon sats och kastar sig och försöker klättra över kompostgallret upp i min famn. Hon fanns där för att läka såren efter fiffi och hon hjälpte mig också i en period när jag hade det jobbigt när morfar dog.

Snowball är en knasig lite herre som mest är mer som en liten korkad hund :P Allt han tänker på är mat och tjejer och att följa efter matte var hon än går (däför får man vara snabb när man ska ta bilder på honom i hagen, helt hopplöst att hinna ta bilder när han bara ska springa upp i knät -.-)

Nala är en bebis som jag själv nappat upp och är därför extremt speciell för mig. När man åtskiljliga timmar sitter och nappr och nappar för att vara säker på att maten hamnar i rätt strupe, att hon går upp i vikt, att vara säker på att magen är tillräckligt rund, så får man en speciell kontakt :)

Bella hämtade jag från en tjej som inte hade tid med henne för bara 2 månader sedan. Hon har gått väldigt mycket frammåt, men vi har inte riktigt klickat än. När hon kom hit sprang hon runt och skrek så fort jag kom i närheten. Nu kommer hon tom fram och ska hälsa när jag kommer till burarna :)

Oboy hämtade jag i helgen så där har jag inte heller hunnit uppleva så mycket än. Men den lilla charmören charmar alla ^^, i tåget upp till sthlm från skåne låg han i mitt knä och sov, och alla i vagnen blev helt förrälskade i honom :P

Som du ser blir det mer kontak ju mer tid man haft tillsammans, vissa faller man för på en gång, men vissa måste man hinna klura ut lite :)

Noa-Nisse
0

#8.. hahah.. det är bra att du säger det här,, men prata inte högt om det hos kaninerna :P

Medarbetare på Hundar.ifokus

myriis
0

#11: Haha, nejdå x)

Moonstrike
0

Rufsan ofc :P har ju bara en kanin..

ciss
0

Har ju 3 kaniner. Älskar alla jättemycket & så, men Engla betyder allra mest. Har känt henne längst & hon står mig närmast.

Dom är verkligen världens bästa för mig & det finns inget som betyder mer, men bebben är verkligen min absolut bästa vän.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Lippo
0

Jag har ju en helt annan 'relation' till Lippo än vad jag har till Molly. Lippo har jag ju haft sedan han var 8 veckor och han har varit min enda kanin så länge. Molly därimot var det något av en slump att jag köpte. Hade kollat in en massa olika kaniner på blocket och pappa hade ringt på några och sedan när de jag helst ville ha var sålda så såg jag Molly och tänkte "ja, varför inte?" och så hämtade vi henne. Men jag är oerhört glad att jag  köpte henne idag :) Men hon var runt 8 månader när jag köpte henne och hon hade haft 2 - 4 andra hem innan mig så det känns som hon är lite osäker i sig själv ibland men kommer mer och mer :) Båda är ju underbara kaniner, det är dom men Lippo har ju mer varit som min bäbis än mitt djur liksom (:
Och om någon här inne känner till någon av mina kaniner så är det ju Lippo som dom frågar om och så, så jag kanske pratar mer om Lippo än om Molly?

Casper
0

Ester är speciell för mig. Hon var så osäker och "spattig" när jag fick henne och nu är hon så lugn och trygg! Tycker självklart om alla men hon är ändå speciell, köpt som leksak och "avelsdjur" på förra stället. Här får hon vara ifred när hon vill det och göra allt i sin egen takt. Det känns fint. Charles fick jag från samma ställe och det var likadant med honom men han har mer "skinn-på-näsan" så han har klarat det mycket bättre än Ester, han försvarade sig ju till sist så det har tagit lite tid att få honom att förstå att han inte behöver det längre! Har deras 4 ungar också och där är nog favvisen Casper, bara för att han är minst och sötast, även om de andra är keligare än han. Alla är väl egentligen favorit på sitt eget sätt och för sina egna egenskaper… Flört

Prizma_o_Kristall
0

#15 Jag har nog inte ens läst att du har en molly! :O Inte vad jag kan minnas iaf, fast det är ju klart, man kan ju inte minnas allas kaniner;) Tror nog inte heller så många vet vad mina kaniner heter eller hur många jag har.

min favorit är iaf Skutt, egentligen lillebrorsans kanin… Han är så lugn och har ett utmärkt temperament. Det är verkligen något mellan oss, fast det där kan ju iofs misstolkas;)

Lippo
0

#17 hehe har du inte? ;D Nejmen det är nästan omöjligt att veta vad allas kaniner heter :)

myriis
0

#17: Jag vet att du har några kaniner som är söta, men jag kommer inte ihåg namnet på dendär.. kaninen med långt namn.. x) S börjar det på.. Tyskt? (A)

emmsaaan
0

#19 Schneewitchen tror jag att den heter.

[Zorro_93]
0

jag har bara en och jag Älskar han!

Sosso
0

Om jag måste säga nån, så kan jag inte. x) Båda är så fantastiskt fina och underbara kaniner. Lisa morrar ibland, Putte sprattlar, men båda är lika charmiga, söta, gosiga, å sånt så jag kan inte välja. =P

KajsaM
0

Har bara en :) <3

Jennie104
0

Har bara en och om jag hadde haft 2 som jag nu kanske ska få hadde jag gillat båda lika mycket :)

twinnie
0

Moses är det bästa jag haft. Hur mycket jag än älskar Myran (och det gör jag, så obeskrivligt mycket!! <33) så kommer Moses alltid att vara "snäppet bättre". Det låter säkert hemskt, men det är inte min mening. Jag kan inte hjälpa att den kaninen var helt fantastisk på alla sätt och vis.

Och jag vet ju varför han var det. Det är för att han har funnits där. Genom allt svårt jag har gått igenom, och det gör att man får en annan kontakt. Vi var menade för varandra och han var min bästa vän från början till slutet.

Numera har jag ju Myran, och hon är också helt udnerbar, men vi har fått en annan sorts kontakt. Hon är "min" liksom. Och jag är "hennes". Hon är ska alltid komma och pussas och gosa och mysa. Moses var Moses. Han var inte "min" på samma sätt. Men han såg rakt igenom mig. Han kände på sig när jag var ledsen och då fanns han där.

Keligast
0

Jag älskar alla mina kaniner lika mycket (L)

Alla har sin egen lilla charm, men det känns som jag har kommit nära Dumle´, Mimmi är min lilla ängel och Albin är busfröet och kan alltid hitta på hyss. Men han har aldrig bitit mig eller visat någon agresivtion (eller vad men skall kalla det)

huldisen
0

Jag har ingen kanin, men jag älskar redan den plutt jag ska få i februari (A)

flisan93
0

Har bara en kanin, så det är enkelt att välja för mig:) Frallan<3

Zvintos
0

Har ingen direkt favorit, om jag ska vara ärlig.
Alla kaninerna är så supermysiga, eller tja, alla utom Daylight.
Hon är lite mer skygg och gillar inte att bli hanterad.
Men de andra fyra är helt underbara! Glad
De har sina små egenheter alla 4.
Zvinto är så oerhört söt och gosig.
Fia är precis likadan - sådan fader, sådan dotter.
Järnsaxa är väldigt speciell för mig tack vare sin storlek och temperament.
Pelle är också väldigt speciell.
Älskar när han knorrar till hälsning och inte ger sig förrän man gosar med honom tills han nästan somnar.

Prizma_o_Kristall
0

#19 Hihi, ja, hon heter Scneewittchen som betyder "liten Snövit" på Tyska :)

#20 Du har så rätt så :)

sputtnick_plexus
0

Jag älskar båda mina kaniner verkligen jättemycket.
Men Sputtnick betyder ändå mest. Jag har haft honom under hela mitt liv som kaninägare. Plexus fick jag ju av min storasyster för hon ville inte ha kvar han, hon hade inte tid för han eller nånting.

Båda mina kaniner betyder allt, det finns inget bättre. (L)

Lizzan
0

Jag älskar alla mina kaniner lika mycket

Däremot tror jag att Isak är den kanin som tycker mest om mig, haha ^^,. Både Guldus och Myran är ju jättefina och keliga, men det är bara Isak som springer fram och tillbaks i buren när jag kommer, slickas och är en riktig mys kille :)

johanna_loveAnimals93
0

Jag kan inte välja.

De är båda så himla underbara, så olika men ändå lika. Belle är den äldre lite förståndiga typen som är jättegosig och slickas, men som samtidigt kan vara sprallig och lite tokig. Lowe är inte så jättegosig men när han väl vill gosa så är han riktigt mysig. Han är mitt lilla busfrö <3 :)

Som sagt, det är omöjligt att välja. Jag älskar båda lika mycket.<3

Ellen95
0

Jag älskar alla mina kaniner så OTROLIGT mycket.

Men jag tror att jag tar Millan. Hon är alltid så glad och sprallig. varenda gång man kommer till buren så slickas on alltid. Det brukar också Sixten & Lillan göra men dom brukar tröttna efter ett tag och börja äta i stället^^.

Det är omöjligt att välja. Man ÄLSKAR alla sina kaniner lika mycket<33

Dom betyderALLT<333