Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1355 ggr
Sosso
0

Dubbelhaka

Kan man bli av med dubbelhakan?

emmsaaan
0

kanin?

SimsBrooke
0

Menar du på kanin eller människa? OM det är på kanin så kan det bli svårt. Om du menar på människor så kan man det, dock vet jag inte hur men det är nog inte så svårt egentligen..

Får helt enkelt träna eller något du får la fråga din idrottslärare eller en som jobbar på ett gym eller liknande. Men jag tror att man alltid kommer ha en dubbelhaka, tror inte man kan få bort den bara sådär. Man kommer nog alltid ha det iaf en liten

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Sosso
0

Haha, självklart kanin då jag är inne på en kaninsida och det inte är ot. ;)

Sosso
0

Putt.

Zvintos
0

Har kaninen väl fått dubbelhaka är det svårt att bli av med den helt, men det går.
Med massa Motion och ändrad kost brukar det kunna gå.
Men ofta får man inte bort hakan helt, däremot kan man få den såpass liten att den nästan inte syns.

myriis
0

Det beror lite på vad det är för haka. Som Ninnih säger går det att få den mindre.
Men t.ex min Roxy har massa päls och har fått en dubbelhaka av det (haha) och har ingen aning om det går att få bort :P MEn hon är så söt med den iallafall :)

Sosso
0

Lisa har en dubbelhaka, jag oroar mig bara för om det skulle vara dåligt för hälsan eller om den stör henne?

Kaninhopparn
0

Det går att få bort. Vad ger du den för mat? En kanin ska bara ha pellets (en liten mägnd) och hö som foder. Hö är det den ska ha mest av och pellets ska det ha ca 1dl som tex en hoppkanin kan få 0,75dl-2dl pellets. Inte mera! Och sen ska du börja motionera den såklart! man måste börja försiktigt om den inte har bra kondition. Kanske skutta runt med den i ca 10min sen ökar man efter varje gång. Sen kan man tex hoppträna dom men bara ungefär 2ggr i veckan inte mera.

Sosso
0

Hon går fritt på rummet ca 5-7 timmar, och går ut med henne i sele ibland ca 10 minuter nuförtiden, minskade pelletsen från ½ dl till 0.25 dl.

Sosso
0

Hon är 1 år, dvärgvädur.

[Niike]
0

Alpha har också fått dubbelhaka :(

Kaninhopparn
0

Jag skulle tipsa dej att låta din kanin ha fritillgång till hö (dvs alltid ha hö i buren) och ge din kanin 0.5dl pellets. Och inte ge godis eller annat (inte tex blandmat) Och skutta med den ca 30min-1h varje dag, dock kan du låta den vila en gång i vecka, så ska du se att du blir av med dubbelhakan om ett tag :)

Lycka till!

Sosso
0

Fri tillgång till hö är ju en självklarhet. Godiset måste man ju bli lite bättre på ^^ Ska försöka gå ut med henne så mycket som möjligt.

Sosso
0

å det var då till #12

Kaninhopparn
0

okej det låter bra! sen kan du oxå ge lite grenar eller något att gnaga på! Men fritillgång till hö och så kan du variera mellan 0.5dl pellets och 0.25dl pellets varannan dag eller nått :)