Förvaring av djurtillbehör?
Hej alla!
Jag undrar hur och var ni förvarar alla era djurtillbehör?
Har ni något tips? på hur man kan lösa det om man äger olika djurarter och vill hålla deras tillbehör (burintredning, aktiveringsleksaker, skålar m.m.) separerade men ändå organiserade? Finns det t.ex. någon förvaringsmöbel som funkar bra till detta som kan "svälja" mycket?
Tacksam för tips?.
Jag använder Ikeas (finns på andra ställen också som t.e.x. Jula) plastlådor. Medel stora och får plats ganska mycket. Funkar bra för mig! Har en liten låda till selar och koppel också.
Har en byrå (där de två undre lådorna är dubbelt så stora som de tre övre lådorna) där några lådor var avsatta för hunden (med koppel, täcken, bajspåsar och sånt) och nån låda avsatt för kaninens klippsaker. Har haft en låda för fågelsaker och en för akvariesaker.
Efter ombyggnad av köket så har ett skåp blivit avsatt för fågelmat (på en hylla) och fiskmat (på en annan hylla) och ett skåp är avsatt för mat och vattenskålar/liknande saker till alla djuren (lite sorterat på olika hyllor) och med nytt akvarium fick jag en akvariemöbel som rymmer de mesta av akvariegrejerna (har ju inte hunden längre så hans saker är undanstuvade).
Kaninens friserings saker är placerade i ett annat skåp också. :P
Men annars är ju IKEAS samla lådor bra att förvara i (om man har någonstans att ställa dem).
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu