Hur mycket?
Hejsan
hur mycket pellets ska en mycket ni ger era kaniner.Ska ta hem min kanin idag han är 12 veckor nu hur mycket ska han ha nu?(han är en medkanin ha per dag? ska den ha pellets jämt eller ska man bara ge den på morron eller kvällen?Skriv gärna hur el stor kanin)
Jag ger penny en skål. vilket är xdl en halv kanske tror jag eller en hel… vi gjortde så (tips från uppfödaren) att vi gav ehnne först halav skålen, om hela va uppäten frmåtkvällen eller när det nu var så skulle vi kunna ge tie mer tills man hittar en bra balans om man säger så. :)
Några säger att den ska ha pellets på kvällen men eftersom mina kompisar gav på morgonen och jag har vart väldigt aktiv om mna säger så med deras kaniner så blev det så att vi gav på morgonen och någon form av grönsak på kvälllen
det blev fel vad jag ser om det inte är min dator som lurar mig:)frågan är Hur mycket pellets ska en medell stor kanin ha?den är 12 veckor nu.ska jag sen när den blir störe öka pellets lite itaget?
Mina kaniner får följande mängd:
Daylight, hermelin, lite drygt 1 år, 1.1kg; 1-2msk
Fia, dvv-korsning, 2.5 år, 2kg; ½dl
Järnsaxa, belgisk jätte, ca 1 år, 8kg; 2-3dl
Pelle, dvärgvädur, 2 år & 9 mån, 1.6kg; lite mindre än ½dl
Zvinto, dvärgvädur (kastrat), 3.5 år, 2kg; ½dl
Mina får fri tillgång till pellets tills jag märker att de börjar bli för stora, vilket brukar bli runt 4-5 månader ungefär.