Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 458 ggr
Romana_12
0

Varför är hon aggresiv?

Jag har hittat en kanin i skogen och letar efter hans ägare. Men varje gång jag ska gå till Tindra så attackerar hon mig. Och hon river inte bara , hon hugger så att det börjar blöda riktigt ordentligt. Varför gör hon då?? Är det bara för att jag gosar med en annan kanin oxå ???

Zvintos
0

Skulle tro att du luktar av den andra kaninen och att Tindra inte tycker om det.
Testa att tvätta händerna efter du varit hos den upphittade kaninen och se ifall din egen reagerar annorlunda då.
Eller så ser du till att alltid hålla på med Tindra först när du är ut.
Då blir inte dina kläder eller dina händer att lukta av den nya. Glad

annaforsgren
0

det tror jag också..ifall hon inte vart så innan- tvätta dig varje gång du hållt i den hittade kaninen..det brukar hjälpa lite..har så med mina hanar här. så fort jag hållt i tjoffsen och går till Laban då hugger han till ricktigt ordenkligt

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Romana_12
0

Men ja vågar inte stoppa in handen eftersom jag har just nu ett stort sår ( som hon har gjort ) .. Eller ska ja typ ta på mig '' tjockhandskar '' ?

Lippo
0

#3 Det kan du ju testa med :)

Taci
0

Alltså.. min kanin, Berit, är EXTREMT revirhävdande och hugger allt som kommer in i buren, det spelar ingen roll om man vill klappa henne eller ge mat. Utanför buren är hon lugn o vill gärna komma fram o bli kliad osv. Jag har försökt att få henne lugnare i buren men det går inte, hon är runt 6 år. Jag har accepterat att det är så hon är. Vissa skulle säkert säga att det inte är normalt att kaninen hugger osv i buren, men hon är sån, o då får jag leva med det, huvudsaken är att hon är trevlig utanför buren, eftersom det är där hon oftast är :)

Har Tindra attackerat förut sådär ? Det kan ju faktiskt vara så att hon inte gillar den andre kaninens doft. Men mitt tips? är att vara bestämd och visa att det minsann är du som bestämmer! Jag brukar hålla ner Berit till marken, låter kanske grymt, men det är inte så brutalt som det låter, när jag ger henne mat, så ligger hon still osv. Prova dig fram hur du ska handskas med henne :)

Omfg vilket långt svar det blev ^^ Bara för jag berättade om min skrutta, sorry =)