Vill ha!
Förstår inte vad det är med mig, varenda gång jag fastnar för en kanin är det alltid en hane! Som nu idag, kikade in på "min" djuraffär oh vad hade de nyss fått in tro? Jo supersöta blandningar, skulle gissa på Hermelin/Dvv lejonhuvade i nån Siames-aktig färg… å en hade en liten vit prick mitt på nosen = jag är såld!!!
Och jag som dessutom hade bestämt mig för att köpa från uppfödare OM det nu skulle gå att övertala mamma på ngt sorts vänster.
Suck… tiden finns, bur finns, plats finns om man bara ändrar om lite, villig mor finns inte… bläää! Var bara tvungen att skriva av mig…

Haha hanarna är väl sötare? ;) Nejmen så var det för mig också när jag letade kanin förut. Alla jag ville ha var hanar.
Går det inte att försöka övertala henne med något?

#1 Jo jag nämde och berättade om den lilla idag, och då frågade hon "att det gick väl inte ha tillsammans med Buffis".. nä sa jag, det är ungefär 50/50 att funkar (som ni snälla människor här har berättat för mig) och då sa hon inte något mer, men jag har frågat så många gånger att man vet ju vad svaret blir…
Men ska se om jag inte kan få med mig henne tid nån dag och visa hur underbar söta de är, har man tur så smääälter hon! Mne tvivlar på det dock = (
Ja inte vet jag vad det är med hanarna, men alla djurslag så fatsnar jag mest för hanarna, vet inte varför - det är kanske är nån sorts kraft??

Okej, vet hur det känns!
Men föräldrar tvivlar nog mest på ev. veterinärkostnader och sånt. Men betalar du allt till din kanin som du har nu? Som hö, pellets mm? För annars kan du säga att du kan köpa det själv och så :)

Nädå, veterinärkostnader är inget som de tänker på. Och jag betalar allt för honom själv också! Utan det är snarare att det är ännu ett djur att ta hand om (jobbigt enlig dom, hum.. de gör ju inget) samt att de tycker man blir så låst med djur när man åker bort, vilket inte jag håller med om.
Men det stora problemet är att man blir låst…
#4 så tycker mina föräldrar med, att man blir för låst x(
jag fastnar oxå alltid för hanar, man kanske är ute efter sitt livs stora kärlek;D
nää, skämt åsido, lite kul är det iaf

#4 Men man blir väl i sånna fall lika mycket låst med en kanin som med två? x)

#5 Inte bara mina då som tycker så… ; )
#6 Haha! Ja nu satte du huvet på spiken, man letar efter sitt livs kärlek! = )
#7 Tycker så jag med! Men inte föräldrarna av nån anledning… "då blir det ju två st som nån ska ta hand om." Grannen älskar min kanin och tar så gärna hand om honom, samt att en till granne har två barn som längtar efter att få stå till tjänst!!
#7 håller med, men inte mina föräldrar x(
#8 nej tyvärr tycker mina oxå så..

Säg att du behöver något att göra, att du behöver två kaniner att pyssla om. Det funkade för mig :P

#10 Att göra har jag, har tio Guldar plus ungar… så mamma tycker redan det är för många djur = /
Fast att jag behöver två kaniner att pyssla om är ju ett bra argument, och likaså att Buffis behöver sällskap, men då är jag tillbaka till samma problem igen - jag vill ju ha en hona för att den ska funka med Buffis, men det är bara hanar jag fastnar för och vill ha hela tiden… jobbigt!

#11 Men då kanske hon har rätt då? Att du inte har tid? Det är ju lite onödigt att köpa en ny kanin och sen känna att tiden inte räcker till. Men du gör ju som du känner :)

#11 Kan nästan lova att du tillslut kommer hitta en hona som du vill ha :) Är det någon speciell ras/färg/teckning du vill ha?

#12 Nejdå, tid har jag! Massor av tid, hela eftermiddagarna ju ; )
Hamstrarna tar jag ju inte hand om föränns på kvällen.
#13 Haha, nja.. börjar tvivla på det ; )
Men man vet ju aldrig!

#14 haha ;)

Jovisst ja, glömde svara på vad för kanin jag vill ha - en dvärgkanin, sen spelar hårlag, öron, färg, teckning mindre roll. Jag fastnar helt enkelt för den lilla plutt jag i sånna fall vill ha.
jadu Nico, jag vet nog att du alltid spanar på killar ;) mohaha ^^, ja, du fasnar alltid för de små hanarna :P
- Mvh Emma

#17 Haha! Japp, spanar jämt efter sötningar ; )
Ja, jämt är det hanar jag fastnar för.. har ens nånsin pratat om en hona som jag fastnat för??