Torra öron
Vet faktiskt inte men jag TROR att det skulle kunna hjälpa med helosan men om du är försiktig med att inte få i örat
Jag tror inte att orsaken till flagorna och den tappade pälsen bara är torra öron, kliar han sig? Det kan vara kvalster
japp han kliar sina öron då och då, vad ska man göra om det är kvalster och hur kan man se det?
En veterinär tar prover alternativt bara kollar igenom örat och konstaterar att det är någon sorts kvalster. Troligtvis får du Stronghold eller liknande utskrivet, en vanligt spot-on preparat du droppar i nacken.
Men han kliar bara öronen om någon kommer i kontakt med dom :3
Såg närmare att när han kliar så brukar det vara precis ovanför huvudet
Åk till veterinären, kvalster är inte roliga att göra med och smittar ofta både inredning och andra kaniner.
Oki; ska åka till veterinären igen, var där början av månaden :3
Har läst om kvalster men han tappar bara pälsen på örat där hans hud är torr, han kliar inte öronen men kliar på de vanliga ställen som han gjort sen unge. Har inte blivit någon ökning, har haft koll hela dagen. Han har inte mjäll i pälsen eller på öronen och han har inga kala fläckar eller börjat tappat päls, förutom på kanterna av öronen och hans vanliga fällning som han håller på med, vilket är hans svans och mage kvar. Han har inga av de vanliga symptom för mjäll eller pälskvalster som man kan läsa om. Men hans hud är väldigt torr på ytter kanten av öronen. Kommer gå till veterinären då jag ändå tänkte göra en hälsokontroll innan jag bokar en kastrering tid.
Jag håller med att det inte riktigt ser ut som de öronkvalster jag sett tidigare men det är nog klokt att låta vet kika på det ändå då torra öron är avvikande.
Lycka till!
Om inte annat kanske ett besök för att få behandling för de torra öronen är ett alternativ? Lycka till!
Om inte annat kanske ett besök för att få behandling för de torra öronen är ett alternativ? Lycka till!