Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 530 ggr
Jennie104
0

Nära ögat !

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår kväll var det nära att Jappo skulle försvinna kanske för alltid

Jag var ute hos henne och sätte ner henne på backen utan koppel eller sele för jag trodde jag höll koll på henne men plötsligt sprang hon iväg nerför slänten och ner på vägen sen fick jag tag på henne!

Det var verkligen Nära ögat gud vad rädd jag blev!

Jag älskar dej så himla mycket Jappo du är värdens bästa kanin! Om jag blir ledsen besviken eller arg går jag bara ut till dej. Du gör mej lugn och glad gumman jag vill att du ska veta att jag älskar dej så himla mycket Jappo!

Snowflake Japposhine, min lilla ängel <3

sputtnick_plexus
0

Så tur att du fick tag i henne! :)

Sotis
0

Så tur att du fick tag i henne!:)

Jennie104
0

Jaa!!! ska alltid ha henne i sele

Några tips? för att få henne att inte smita utan sele och koppel?

Romana_12
0

Ja skulle aldrig vilja ha Tindra på en bänk.. Spec inte utan koppel och bredvid en väg.

sputtnick_plexus
0

#3: Från början kan du ju ha henne lös med kopplet "hängande" efter, om du förstår. Och om hon inte springer iväg, när du har gjort det några gånger, så kan du ju testa att ha henne lös, och gå försiktigt efter henne några steg.

Lizzan
0

Tur att du fick tag på henne iaf.

Jennie104
0

4# hon var inte på nån bänk och Vi bor vid vägen fast vägen är inte stor .. det är liksom hus  typ 7 hus vid en väg och så är det återvändsgränd längst ner vid ´´vägen´´ .. och jag bor vid näst sista huset och det kommer knappt några bilar!

myriis
0

När du släpper lös din kanin är det kaninen som bestämmer ifall den ska stanna eller inte. (Sålänge den inte blir skrämd/bortjagad) Jag har aldrig haft någon kanin som stuckit långt utanför tomten, Roxy, Candy, Chevy eller Flame har inte ens satt en tass utanför tomtgränsen sålänge jag inte haft sele eller koppel på dem.
Expo brukar jag ha lös relativt ofta, han springer själv medans jag går några steg bakom.

Varför skulle dem lämna tomten? Och om dem gör det, varför skulle dem inte komma tillbaka? Här finns mat, någon som bryr sig, värme och allt annat dem gillar.

Det är anledningen till att mina kaniner inte sticker. Om dem inte skulle trivas i tillvaron skulle dem redan stuckit.

Dock får man ju tänka efter innan man släpper en kanin lös. JAg skulle aldrig släppa Sera då jag vet att hon är otroligt nervös och kan bli rädd för minsta lilla.

Jennie104
0

Ska försöka lite knep att få den vilde tam x>

sputtnick_plexus
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kan ha mina kaniner lösa. Dock kan dom springa under ladan, Plexus gjorde det en gång, då letade jag och min kompis han i 1,5 timme.

Ett tips? till dej är att testa först att hänga kopplet efter.

emmsaaan
0

Släpp inte lös henne igen! ;) Tur att du hann fånga henne igen.

Lippo
0

oj, tur att du fick tag på henne!

Taci
0

Varför vill du ha tips? på hur du ska kunna få henne att gå lös då ? Funkar det inte så ha henne i koppel/hage, det är väl inte svårare än så? (; Jag tror inte det finns nåt särskilt man kan göra för att få kaninen att stanna kvar, det bestämmer kaninen själv, som myriis sa.

psyko
0

Jag tror inte man kan träna att ha kaninen lös…

Det är nog snarare att man måste väl ha kaninen så pass länge att den lär sig tycka att du är en riktig kompis och så att den vill vara i närheten av dig hela tiden eftersom h*n tycker att du är så trygg och vet att du kommer skydda den om något händer.

Din kanin är väl i tonåren? Det kan bli svårare just under den perioden att ha den lös.

Men det kommer att ordna sig ska du se, har kunnat haft alla mina kaniner lösa, även omplaceringarna.

Lycka till!

Clariiz
0

Som andra skrivit. Det viktigaste är att du först och främst får kaninen att lita på dig till (minst) 110%. Och att denförstår att du aldrig skulle skada den och att du skyddar den för faror. Då tror jag inte den sticker.

Tur att du fick tag i henne :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Ellen95
0

Tur att du fick tag i henne.

Dior_94
0

Vad tur att du fick tag på henne.

KvirrZ
0

tur att du fick tag på henne

- Mvh Emma