Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 660 ggr
Elinstiger
1

Hur mår kaniner efter kastrering?

Hej på er, ska kastrera min hane då han har fått två tjejer som ska flytta in med honom. Jag är orolig över kastreringen :/ hur funkar de och hur mår de efter en kastrering med tanke på stt de sövs ned? Tacksam för svar så jag kan sluta oroa mig!

Fridaaaa
1

Trötta, har ont (se alltid till at få med eller utskrivet smärtstillande)
Vissa har svårt att komma igång att äta så kan behöva stödmatas med critical care.

Vänta minst 4 veckor efter kastrering innan ihopsättning :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

chade
1

Vår kanin mådde bättre än jag väntat mig. Lite svår att få i mat första dagen, men serverade mycket örter osv med jämna mellanrum så hon fick nånting i magen. Även gurka eftersom hon inte ville dricka. Fick även med mig någon fiberpasta man kunde ge för magens skull, minns tyvärr inte vad den heter. Jag var jättenervös innan, och hade en bild i huvudet att det inte skulle gå bra eftersom alla säger att kaniner är så känsliga. Men det gick hur bra som helst. Så försök att tänka positivt, det kommer gå jättebra för din kanin :)

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Elinstiger
1

Tack så mycket för peppen <3 de små liven betyder verkligen så mycket! :( ska kolla upp allt och ta ledigt från jobb så jag kan vara med honom och ha koll i minst 5 dagar sen kommer ju helgen så skall ha massa koll i 7 dagar. Han är en riktigt buse med världens finaste glädje som han sprider. Hopps att allt går bra för oss :)

Elinstiger
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.