Fäller päls
Min dvärgvädur hane på 9 månade har börja fälla massa päls och det är väll inte sån period nu? Jag tänkte om det kunde vara att han börjat med ett annat pellets för en vecka sedan, köpte Versele-laga complete cuni för vuxen kanin, stod att det skulle vara från 9 månader så jag körde på det. Vet inte om det har med utfodringen att göra men läste någonstans att kaniner kan fälla om det får fel utfodring.
Är din kanin inne kanin så brukar deras fällnings period vara annorlunda än de som är ute min kanin håller på att fälla sin päls och han är 7 månader :3 Har du introducerat pelletsen långsamt?
Åhhh, det är nog bebispälsen! :( Eller tänker jag helt fel nu? Har ju lejonhuvade och de har mer päls som bebisar, men jag har faktiskt ingen aning om andra raser är likadana. Någon som vet?
Kaniner fäller sin bebispäls under hela första året :3
#3 Någon gång måste det väl börja?! ;)
Japp, men önskar att det ska vara över nu Min kanin har fällt i 4 månader, nu är bara magen och baken kvar. Tar aldrig slut. Men att tänka på innekaniner har andra perioder än utekaniner :3 eftersom temperaturen inne varierar inte som ute ^-^
Skulle inte oroa mig om inte allmäntillståndet är påverkat. Här fäller båda hästen och hunden, även om jag tycker det känns tidigt.