Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 1837 ggr
[Niike]
0

Pellets

Vad får dina kaniner för pellets?
Är det bra?
Något speciellt pellets du rekommenderar?
Isf, varför är just det pelletset så bra?:)

Feliciaa
0

Jag har inte nåt speciellt märke på Pelletsen, det är såndär "plockpellets" från djuraffären.

twinnie
0

Edel :) Superbra. Myran älskar det iallafall :P

jees94
0

blandning med Lottie äpple och morot, Lottie havre och vetekli, Edel och sen är det lite havre i !

pandabjorn
0

Stampe! köper sånna där stora säckar från granngården=)

[Niike]
0

Putt:) Glömde skriva:

Var köper ni det?
Vad kostar det?

Jobbiga jag med mina frågor(A) Men jag ska nog köpa någon pellets till kaninerna ist för havre.

twinnie
0

Köper Edel i lösvikt på Djufavoriten. 40 kr/kg typ ^^ Du vet väl att kaniner lätt kan få trumsjuka av för mycket havre?

Frida-L
0

Stampe från Lantmännen/Granngården

[Niike]
0

#6 Nej det visste jag inte. Hur kan de få det då?

Nicolina
0

Jag har Pretty Pets, köper lösvikt från djuraffären!

Han får max en matsked dagen och det är till frukost, så då funkar Pretty Pets bra tycker jag. Det är ju inte direkt huvudfodret här hemma!

sputtnick_plexus
0

Stampe från Granngården. En stor grön påse.

KvirrZ
0

lottie, funkar jättebra :)

- Mvh Emma

aliciia
0

Lottie har jag just nu

Keligast
0

Lottie får Albin och Mimmi.

Dumle´ har fortfarande kvar sin kaninblandning som jag fick till honom. Skall byta till Lottie snart..

Casper
0

Stampe från Granngården. Ca 150:- för en 18 kg säck.

annaforsgren
0

lottie:P..vill ha edel, men jag vet inte vart det finns, granngården ligger långt bort från mig tror jag:(

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

myriis
0

Jag köper Edel. Funkar superbra, alla mina kaniner äter det, priset är helt OK och ja.. dem är pigga å glada (:

MarHai
0

Har Edel till mina kaniner.
Blandar i lite solrosfrön, och vissa kan få havre.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Jojsan
0

rabbfor ger jag. Stora säckar som köps på granngården.

Mickis1994
0

Lottie. Från granngården, uppfödaren rekomenderade det. & helt dumt kan det då iitne vara då Penny ser det nästan som sin älskinng mat xP

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Sotis
0

Stampe eller Lottie;)

ciss
0

Lottie :)

Mina älskar det & jag tycker att det är bra.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

[Zorro_93]
0

jag köper lösvikt på djuraffären ocg han gillar det billigt och bra :)

Salish
0

Jag har inte heller nåt speciellt pellets till min kanin, men det finns en bra djuraffär som heter Ulliz zoo där jag köper min pellets och hon har jättebra pellets. Glad

Bejja
0

Lottie, kaninerna älskar det :)

KajsaM
0

Lottie. Köper 1,5 kg för 35:- på min djuraffär. Jättebra pellets och Hampus älskar det :)

[Niike]
0

Lottie verkar ju bra .. Men lite dyrare om man jämnför?

Funderar på Stampe eller Edel.. :)

twinnie
0

*Heja Edel*

[Niike]
0

#27 Hahah;D

Kan man köpa Edel någon annanstans än Djurfavoriten? MarHai och Emmy, var köper ni erat?:P

twinnie
0

#28 Det finns nog på Granngården också ;)

[Niike]
0

#29 Wiie, vilka snabba svar jag får:D Tack^^ Hade tänkt kolla på granngården efter något lämpligt .. På tiden att man byter upp sig till lite bättre foder kanske;) O då är det ju bra med lite tips? och rekommendationer:)

twinnie
0

#30 HAHA, jag har inget bättre för mig xD

felicia93
0

Bra fråga , Ko pellets har jag . Kaninerna valde det framför märkes pelletsen.  super bra näringsinehåll och jätte billig köpte 30kg för 100kg räker ju ett bra tag men mina hermeliner.

felicia93
0

9# en matsked låter ju hemskt lite .

Casper
0

felicia93 #32

Heter det bara Ko-pellets eller? Något märke på detta pellets? Lactamin?

KajsaM
0

Niike: Om man har många kaniner kan lottie bli lite dyrt. Tina gjorde ju en artikel om vilken foder som var bäst och då vann stampe. :) Och Edel kom kanske bra till om jag kmr ihåg rätt ;)

Sosso
0

Hade lottie ett tag eftersom att det var många på kif som rekomenderade den, nu när jag inte kan få tag på den så kör jag med pellets från hemköp.

johanna_loveAnimals93
0

Jag köper i lösvikt på en affär som heter Jordnära. Den finns bara i Alingsås tror jag.. ;P

Nicolina
0

#33 Han är dvv, innekanin och kastrerad. Skulle jag ge honom mer blir han smällfet på två röda sekunder… Han fick fri tillgång som bebis men då åt han så dåligt av höt, så jag minskade ner till 1dl och rätt så snart märkte jag att han blev lite smårund ändå. Så nu får han bara 1matsked, tycker egentligen inte att pellets ens är ngn som är nödvändigt för honom.

KajsaM
0

#38 Istämmer! Pellets är inte livsnödvändigt för kaniner. :)

skanorskaniner
0

Stampe från granngården

ciss
0

Pellets är ju bara ett tillskott egentligen.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

KajsaM
0

#41 Exakt :)

KvirrZ
0

man får anpassa pelletsmängden efter kaninen. om en kanin blir rund av ½ dl pellets så måste den ju få mindre. men tex min kanin Isaac är 7 månader och kan fortfarande ha fri tillgång. han äter lite när han vill och är absolut inte tjock :)

- Mvh Emma

[Niike]
0

#31 xD
#35 Okejs :) Har kollat igenom den listan också , men jag får kolla vad det finns i affärerna och så .. :)

Tack för hjälpen alla^^

Noa-Nisse
0

#38..samma problem här, fast skalman är inte kastrerad, men han dissar höet totalt om där finns pellets i skålen..

Medarbetare på Hundar.ifokus

allobosia
0

Lottie, 7kg för 99kronor :)

Nicolina
0

#38 & 41 Jamen precis, tycker nästan det är som godis för dem… utekaniner dock kan jag förstå att de behöver lite mer fett för att hålla värmen på vintern, men innekaniner har ju inget behov utav det alls.

#43 Japp, annars har man snart en smällfet liten nin…

#45 Ja Buffis dissar ju också höet om det finns en massa pellets, och iom att jag har bra kvalitetshö från stallet tvärs över åkern så är det ju bättre att han äter det ; )

emmsaaan
0

Lottie :) Det funkar superbra.

dumstupid
0

Stampe från granngården

Jordgubbsgodis
0

jag har carrier den är typ bra för pälsen. Mina kaniner älskar den pelletsen och lotti.

Naaathaaa
0

vi ahr Stampe till våra kaniner, elr ja ibland Svenska foder också, varierar lite grann…