Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 549 ggr
sossos
0

Ihopsättning Frida och Juno

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det dags för Frida och Juno att sättas ihop. Tänkte ha denna tråden för lite uppdatering om hur det går, både för mig själv vid senare ihopsläppningar men så har det för mig vart väldigt skönt att kunna läsa om hur det gått för andra och hur 1man bör gå till väga, så hoppas kunna hjälpa någon annan nu :P Sedan Juno flyttade hit i maj har de haft hagarna bredvid varandra och jag har växlat föremål mellan burarna. Ingen har någon gång visat några teckan på aggression utan de har vart avslappnade. Juno kastrerades för ca. 5 veckor sedan. Efter kastreringen har han och Frida bott med galler mellan sig :)) 2 gånger har de träffats i samband med deras kvällspellets, utan galler men de har inte haft någon fysisk kontakt. Nu idag har de varit tillsammans i en neutral Hage på 6 kompostgaller i ca en timme. Innan nersläppet hopptränade de lite för att bli lite trötta. I mitten av hagen finns en sitthylla och hö är utspritt över hela hagen :) Än så länge har inte så mycket hänt. De har suttit och ätit tillsammans och Frida böjde nyss ner huvundet för att bli tvättad. Juno fattade inte vinken men istället började Frida slicka Juno som böjde ner huvudet och bara njöt😍 Sedan tvätta Juno sig själv vilket jag läst ska vara goda tecken :) Så ja, just nu är allt väldigt lugnt, uppdaterar när något händer :D Bifogar en bild på mina små❤

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

sossos
0

Inte så mycket har hänt sedan sist. Frida har slickat på Juno mycket vilket Juno äälskar hihi. För att få Juno skicka lite på Frida kladdade jag lite banan på hennes huvud, då slickafr han och fortsatte även när bananen var slut❤ Nyss floppade han bredvid Frida😍 Är verkligen såå glaf att allt gått väl men samtidigt har jag intalar mig att de ska göra upp rang, och känns inte som de gjort det. Men samtidigt har de ju bott vid varandra väkdigt länge, och kanske har de gjirt upp rang utan att jag märkt🙈 Nu tänker jag iaf flytta dem till en stor Hage som båda har vart i ofta :)

[EM_L]
0

Tassar!

Hoppas att det kommer att gå bra mellan dem=)<3

Hur ser buren ut som dom ska få bo i?

sossos
0

Trodde jag skulle ha mycket mer att skriva i denna tråden, men igår hände inget mer alls. De var helt lugna i hagen och slickade lite på varandra, när jag kom sprang båda från till gallret för att hälsa. En massa glädjeskutt gjorde de också😍Så jag skurade buren med varmt vatten, såpa och ättika och lät de flytta in :D Klockan 4 i natt gick jag upp och såg till dem, då satt de tätt ihop och vilade😍 Skulle väl säga att ihopsättningeen är färdig nu helt enkelt, wihoo! #2 Kan ta en bild på buren sen när jag går ut och säger gomorron :))

[EM_L]
0

#3 OK=)

Bara så du vet=) Du får hålla koll ändå så pälsen inte yr=O

Men vilket bra par dom blir då🙂 Rätta för varandra=)

Skulle gärna se bilder på dom tillsammans❤️ Älskar bilder där flera kaniner sitter tätt ihop och myser med varandra!