Iskallt vatten?
det är så att nu när vi går mot kallare tider, dv.s hösten, så blir vattnet till mina kaniner (som bor ute) väldigt kallt.. vi har testat med att lägga strumpor runt flaskan men det gjorde ingen skillnad..
ett alternativ är ju att byta tre gånger om dagen, men det blir ju ändå kallt emellanåt..
någon som har ett förslag på vad man skulle kunna göra?
jag har samma problem..
det finns på djurmagazinet en grej man kan sätta på vattenflaskan^^
2: okej, vad är det för nått?
#2: Har du bild? :D
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#4 ska dit idag, tar bild då:)
Värm vattnet i en kastrull på spisen. Ta inte varmnt vatten från kranen , då det är nåt farligt dom kan få i sig !

Om man har kanin som kan dricka ur en vattenskål kan man ha en typ "smörask" och lägga i någon liten boll eler något som inte är farlig om kaninen tuggar på den. Och när bollen rör sig på vattenytan( Måste ju flyta) kommer vattnet inte frysa.
Så gjorde vi tidigare i alla fall men nu när vi har kaninerna i kaninstallet där det alltid är uppvärmt fryser inte vattnet..
Jag ska/gör så att jag på vintern tar extra mkt halm i mathörnan. Visst det blir kallt, så ibland, kan jag ställa vattenskålen närmre de "lilla rummet" så fryser det itne lika lätt. Prova dig fram :)
Det finns en sak man kan sätta på vatten flaskan :) SÅnna finns på Djurmagazinet
någon som har en bild på den där grejon från djurmagazinet?
Jag har samma problem. Måste sätta en vante på flaskan. Och tina bort isen varje morgon.

Eller så köper man en värmelampa & har vid flaskan/skålen. Fast det blir nog dyrt…
#6 Varmvattnet leds i kopparrör och det varma vattnet drar med sig kopparjoner från röret vilket gör att vattnet får en höjd koncentration av koppar.
Vet inte hur insatta alla här är i kemi så jag förenklade det en del. Om ni inte förstår får ni hojta till =)
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft