OT - Utmaning
Jag har blivit ganska sur på mig själv på senaste. Jag äter FÖR mycket godis/läsk/kakor osv, osv. Sitter oxå för mkt vid datorn och för mkt framför tv, dum mig!
Så jag tänkte "utmana" mig själv, men det skulle ju vara roligt om någon annan ville vara med så vi får se vem som klara längst. Därför inbjuder jag alla till att göra ett försök :D
Jag är tyvärr hopplöst beroende av socker, och är inte särskilt glad när jag är utan, då fan är jag sur.. x) Så ni får räkna med det (A)
Här är reglerna för mig: Alla andra får skapa sin egna regler!
*Max två timmar datorn per dag
*Max 1½ timme Tv per dag
*Endast 1 kaka/bulle per dag
*Bara liite godis varannan dag (förutom på helgen ^^)
*Sova minst 5 timmar per dag (jag sover för lite >.<)
Ok, kanske inte så svåra krav för er, men jag lovar att jag kommer dö utan godis *cry* xD Och utan min älskade och heliga dator o_o
Men om jag slutar med allt direkt kommer jag bryta ihop x)
Men smosagt, ni får räkna med att jag är lite tjurig de närmsta dagarna x) Börjar imorgon och fortsätter till nästan måndag, får se hur det går..
Jag är också scoker beroend, så jag vill gärna utmana dej om du vill ?:)

Haha kan väll försöka men det med datorn stryker vi (A) xD x>
allt utom datorn+tvn klarar jag lätt, men ujuj vad deprimerad jag skulle blir utan tv och dator x)
- Mvh Emma
men lycka till Emmy ;D och alla andra som ska ^^,
- Mvh Emma
#1: Sure, why not? (:
#2: Haha, det är bara göra lite egna regler, men glöm inte att det ska vara lite svårt!
#3: Haha :P Jag dör utan något av det, spelar ingen roll om jag får sitta vid datorn 24/7 med tv:n påslagen och käka kakor, JAG BEHÖVER GODIS OCKSÅ! :P

Hade min nyttiga-vecka förra veckan. Denna vecka är det svullovecka. Jag & mina kompisar fetar oss till tiotusen. Mig kan ni glömma. Ska aldrig mer ha sån där vecka. Plågsamt. ;D
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
#5 Hahaha x'D vi får nog skicka dig till socker-rehab istället :P
- Mvh Emma

Har haft en hel månad utan godsaker ^^ gick ner typ 3 kilo eller nåt ^^
Jag kan äta hur jäkla mycket godis jag vill ;) Utan att min vikt rubbas ;)
Jag skulle aldrig klara det. Det ger inte ens att jag försöker :/

Jag har faktikst klarat av att att inte sitta vid datorn på en vecka! *stolt*
#11: Men ni hade väll dataförbud? eller ? ;)
Fast det kanske inte var den veckan :P

#12 joo , men endåxD Min brosa klarde inte va dte men jag;)
#14: Hehe okej :P
#9: Samma här, jag går ner.. ^^
#9: Samma här, jag kan äta hur mkt godis som hälst, utan att gå upp.
Jag kan utmana XD
Min regler är :
- Max två timmar data varje dag
- Max två timmar tv varje dag
- bara äta godis och chips på helgerna
- plugga till min prov
- 1 bulle/kaka varje dag
- cykla på spiningcykel en halvtimma varje dag
ska börja imon , och två veckor först o främst XD

Min kompis sa alltid "Jag går aldrig upp i vikt, kan äta hur mycket jag vill" typ 1 år senare smällde det till och hon gick upp massor i vikt! Samma sak för mig typ. Är skitfet nu fast gick aldrig upp i vikt när jag var yngre..
#19: Usch, vad blää >.< Kmr säkert bli så för mig oxå, men jag äter knappt något förutom godis.. ;p
Haha kanske kan försöka jag med… :P
fast datorn kan jag kanske ha… 2 timmar det skulle jag klara att inte sitta mer än 2 timmar tror jag… :P
tv inte mer än 1,5 timmar.
Inte alls äta godis klarar jag lätt. (har inte ätit det på 3½ år ;))
Plugga mer.
#19 Säg inte så ! Nää nu får det verkligen vara nog med godis. !

#19 Skitfet? Om du är Skitfet så är jag en indian :P

Jag har faktist varit uta godis i 1 helt år! *stolt* Åt dock på julafton, påsk och nyårsafton. De ni ^^

#24 OMG hur klarade du dig!? Klarar inte en dag utan godis eller socker! ;)

^#25 Fick pengar och efter 1 månad så gick det toppen ;P

#26 Okej, ganska mkt pengar då eller? x) Önskar jag var som dig! :)

#27 Nje, inte nå mkt alls, 1000 spen. Men är inte så beroende så det gick toppen ;D :)
#19 Så är det för mig, skitjobbigt faktiskt! Jag äter å äter å äter å äter OCH ÄTER! Men det händer inte ett smaack känns det som! Men, jag börjar faaktiskt bli liite längre och gå upp lite i vikt nu. Det är väl på tiden;) Har segat mig fram hela livet typ med min vikt+längd:P
Just det! Det är klart jag ska utmana dig Emmy, höhöhö^^
Jag är faktiskt ganska duktig redan nu, äter inget godis mån-tors! På fredag + helgen äter jag dock på heltid, menmen xD
Jag måste dra ner på datorsittandet och så .. (a)
Mina regler:
* Inget godis mån-tors + **söndag!
*** Datorn MAX 1½ timma/dag.
* Minst 1 frukt/dag, gärna fler!
* Ingen läsk mån-tors
* Max 1 kex/kaka/bulle per dag.
* Hamburgare, pizza mm max 1 gång/vecka
* Snabbmat (nudlar:'(<33 osv .. ) max 2 ggr/vecka.
* Max 2 tuggummin från bowlan/vecka.
* Ingen chokladboll från bowlan!!
* Lägga mig vid kl 10!
Det där får vara mina regler:D Den sista blir riktigt svår .. Menmen:P TV:n behöver jag inte skriva upp för jag sitter väl där max 1 timme i veckan .. haha^^ Om jag inte kollar på skräckfilm på fredagar eller nåt .. Men godiset har jag ändrat så jag inte får äta det på söndagar heller:O Skandal, det kommer aldrig gå:'/ Menmen, jag måste kämpa. För om jag förlorar ska Emmy få mina kaniner, och om hon förlorar ska jag få hennes:D Alltså ska jag göra ALLT ALLT ALLT för att vinna! Om det blir lika får vi behålla dem;)
Jag börjar idag (12/11) och slutar om en vecka (19/11). :D