Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 490 ggr
Tinaochbenny
0

Efter kastrering

Vår dvärgvädurshane hamnade verkligen i puberteten redan efter två veckor hos oss. Han började skvätta och attackerade mig ett par gånger. Vi tog honom till veterinären igår för undersökning (så att han säkert inte har ont) och hon tyckte att vi kunde kastrera honom direkt. Han blir 4 mån den 11 okt men var tydligen stor och välutvecklad :). Allt gick bra och han var lite groggy igår och extra kelig. Idag skulle jag byta i buren (det är då han attackerat) och jag testade efter råd att ha en handske på mig. När jag stack in handen först och klappade var han gosig men när jag stack in handsken attackerade han den och bet nästan igenom. Var det handsken tror ni? Hur lång tid tar det till dessa hormoner går ur? Hur vanligt är det att det inte hjälper med kastering. Älskar verkligen denna kanin men vill inte vara rädd för att bli attackerad!

Linnea777
0

Det brukar ta ett tag innan hormonerna försvinner efter kastrering:)

Josefinpersson
0

Som #1 skrev, det kan ta ett tag. Någon månad, eller ibland 2. Enligt mina erfarenheter så brukar hormonerna alltid lugna sig, sen är ju tonåren en period för kaninen där den kan beté sig förändrat, men det går ju över! Vad skönt att allt gick bra med kastreringen. :)