Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 902 ggr
Taci
0

Storleks-skillnad?

Jag har ju planerat att skaffa en hona att förhoppningsvis kunna ha tillsammans med Hugo i framtiden. Vet dock inte när detta ska ske, men iaf, lika bra att börja fundera nu :) Hur stor kan egentligen skillnaden på storleken mellan raserna vara för att dom ska kunna bo ihop ?

Hugo är en dvv-korsning med lejonhuvad i sig, men han ser mest ut som en lejonhuvad, o väger ca 1,6 kg, alltså rätt liten. Jag är, och har alltid vart grymt sugen på en holländare. Tycker ni det är för stor skillnad på storleken ? Bomba mig med åsikter nu! (;

Elina.
0

Du kan absolut ha honom tillsammans med en holländare.

MarHai
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Storleken spelar ingen roll.
Jag har en jätte, en hare och en korsning mellan hare och holländare som går tillsammans. Hade en holländare med, men var tyvärr tvungen att avliva henne.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

[Niike]
0

Jag har en lejonhuvad på 1.8 kg och en frasse på 4 kg tillsammans. Sa du storleksskillnad?;D

Jag tycker absolut du ska ta en teddydvv, för då kan jag komma och gosa med den, haha;) Myys:D

Eller en holländare då .. En blå, för det vet jag/har jag för mig att du vill ha? Holländare är otroligt vackra så om du inte ska ha en teddydvv ska du ha en holländare. Punkt slut, jag bestämmer xD

Taci
0

Vad roligt att det går :D

#3, haha ;D Jo det är helst en blå jag skulle vilja ha, o om inte det, så en svart :) Lutar nog åt att det blir holländare ändå, även om jag tycker teddydvv verkar jättemysiga också. Men Hugo är ändå ganska pälsad, o en go en, så en holländare skulle vara roligare utseendemässigt =) O så har man ju hört så mkt gott om holländare =)

#2, ser jättemysigt ut =) Och jag beklagar avlivningen :/

Jojsan
0

Din fråga har du ju redan fått svar på ;)

men det låter jättekul och jag tycker verkligen du ska skaffa en blå eller en viltblå om du ska skaffa en holländare, jag tycker de är för söta :) Oskyldig

[Niike]
0

#4  Aaa .. Hugge är ju som en teddydvv typ då:P Så det kan ju vara roligt med lite olika raser också:) Vilket jag tänkte på när jag köpte Alpha, hehe;) Hon är nog den största kaninen som funnits där jag bor, haha^^ <3

MarHai
0

Mina blå har ett underbart humör! Så ruskigt kelsjuka '',
Som holländare ska vara, är de inte de, så är de inga holländare!

Solbackens kaniner

MarHai
0

Solbackens Malin

Solbackens kaniner

Taci
0

#6, ja det har du rätt i :) O Alpha är ju ursöt :) Du borde visa fler bilder på na tycker jag ;D

#7,8, du får inte visa såna där underbara bilder, jag vill ju ha en NUUUU då! ;P Vart bor du nånstans ? Kanske rent av blir så att jag vänder mig till dig när det blir dags att införskaffa holländare (;

twinnie
0

Skaffa en hollis :D Tycker jag iaf (A)

[Niike]
0

#9 Ja, kanske det^^ Hon blir ju 7 månader den 17, kanske jag lägger in lite nya då om jag har hunnit fota ^^ Om du ska till MarHai å hämta en hollis, ta med en till mig också då;) Hahah^^

Alpha är inte alltid så lugn;) <3 Dålig bild men men, haha^^

Taci
0

#10, haha så kan du ju inte säga när du ska avla på teddysar, du borde ju göra lite reklam för dom (; hihi :) Men ja, det kommer med 95% säkerhet att bli en holländare, när det väl blir aktuellt, nu när jag vet att det går, bara honan o Hugo gillar varann så :)

#11, haha :)

Mickis1994
0

#7 som en holländare ska vara xP

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar.