Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 3166 ggr
felicia93
0

Din bur :)

Hur ser era burar ut . vart står dom , hur stora är dom och Vilken ras? har ni i?  Mina är 120x60x70 har tänkt att sätta en hermelin där i :)

Sätt gärna i bilder :)

myriis
0

Tvåfackare 1:
Varje fack är 160*60. I ena facket bor en dvärgharekorsning (vikt runt 1 kg) och i andra en vädurskorsning (lite större än dvärgvädur)

Tvåfackare 2:
Varje fack är 120*60. I ena facket bor en dvärghare och i andra en dvärgvädur

Enfackare:
130*50. Tom för tillfället, ev. ska en unge till dvärgharekorsningen flytta in där.

Innebur:
100*50. Tom för tillfället.

Taci
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har inte måtten i huvet, men 150 lång, 87 eller nåt sånt bred o höjden kommer jag inte ihåg :P Min donna trivs bra i den iaf, hon är en blå wiener/belgisk jätte-korsning :P

Noa-Nisse
0

#2  wow va stor bur hon har!!

Medarbetare på Hundar.ifokus

bubbelbubbel
0

ehm…95x55x39 typ…:P
med hus och liggplatta och toalett och en liten hermelinkille. :)

Sandra-
0

Min löwen/hermelin bor i en bur som är 120x60x60. Men oftast är hon bara där i på natten :)

Clariiz
0

Har massor av burar :P. alla stora ;) dvärgvädurar

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

annaforsgren
0

min bur är 140x70x70

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

KvirrZ
0

mina burar är 120*60, 120*60 och 100*55

- Mvh Emma

[Niike]
0

Har tre burar som sitter ihop och de står i ladugården. Det är fasta golvburar och måtten är 140x90cm/bur. I två av burarna finns det sittbräda och i den 3:e är det ett hus. Det är också mat - och vattenskål i varje bur.

[Zoie]
0

Vet inte vad måttet är . Jag kan visa en bild på hur den ser ut.

NinaS
0

Mina burar är 140*80 cm, höjd 60 cm. Skulle gärna ha större, men de står på balkongen och de måste ju få plats. I ena buren bor en holländare och i den andra en holländarkorsning.

Julliz
0

Min bur :)

Vet e´j måtten, skulle tippa på ca 2 m lång, 70 cm bred och 50 hög.

Mina kaniner är blandraser :)

Chippers
0

Min bur..

Den är ca 120*60 cm stor, den står på våran altan och min kanin är en blandning. Inte så stor.

Chippers
0

Inne i buren

felicia93
0

9# vilka smarta burar :) gillar idén :)

[Niike]
0

#15 Ja de är väldigt bra:)

Kan tillägga att som ni ser på bilden är det inga sittbrädor eller hus med, det var för att jag inte hade fixat klart dem än.. Och i burarna bor 1 dvvkorsning, en fransk vädur och en lejonhuvad.

Jennie104
0

Putt.

Salish
0

Min bur är kanske två meter lång, 1 meter bred och en och 55 meter hög. Sedan har jag ett sovhus inne i den som jag inte riktigt vet måtten på, sedan har jag en sån där liten bur inne i stora buren som jag har matskålen i. Den lilla buren är alltid öppen. Sedan har jag ett till hus som sitter på utsidan också som han kan gå in i från insidan. Det är en utebus så.

Jojsan
0

En bur som är 120*60*60 där bor en dvärgvädurskorsning.

En bur 130*60*60* där bor en dvärgvädur.

En dubbelfackare (på höjden) 110*70*60 (?). På övervåningen bor en lejonhuvad/rex blandning. Nedervåningen tom.

En bur 100*50-60*50-60 (vet inte om det är 50 eller 60). Den buren är tom.

En vinterbur isolerad 100*50*?. Ingen bor där heller.

burarna som används står i en lada på vintern och på sommaren står de ute på baksidan av huset.

ciss
0

Utebur: 150*70*70. Där bor 1 hermelin fuchs-hona & 2 döttrar på ca 10 veckor, korsningar. 50% hermelin fuchs, 25% dvv & 25% lejonhuvad.

Sen har jag en del inneburar, rasthagar, kompostgaller & sånt också.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

KvirrZ
0

Isaacs bur är 120x60 och flickornas bur är 150x73

- Mvh Emma

KajsaM
0

Hampus bur är 120*60 om jag kmr ihåg rätt. Buren står i "källaren" mer som en nedervåning eftersom det nästan alltid är något där osv. Hampus är en hermelin/dvärgkanin :)

[Kaninfluff]
0

Pontiacs är 1.81 lång och 62 bred ^^ Blubi och Excelle bor i ett hus som är ca 2x2 m :D

denisesalomonsson
0

vet inte hyur stor min är men den är stor med en övervåniong och allt eftersom jag har 8 kaniner där i :P

Mickis1994
0

100x50 och samma mått på nedervåningen

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Salish
0

Här kommer en bild på min. Försökte ta kort med webcamen genom fönstret. Fast bilden blev spegelvänd. Iallafall, det ser ut som den ska rasa när som helst fast två träd håller det uppe. Den svarta pricken i buren är Sotis.