Din bur :)
Hur ser era burar ut . vart står dom , hur stora är dom och Vilken ras? har ni i? Mina är 120x60x70 har tänkt att sätta en hermelin där i :)
Sätt gärna i bilder :)
Tvåfackare 1:
Varje fack är 160*60. I ena facket bor en dvärgharekorsning (vikt runt 1 kg) och i andra en vädurskorsning (lite större än dvärgvädur)
Tvåfackare 2:
Varje fack är 120*60. I ena facket bor en dvärghare och i andra en dvärgvädur
Enfackare:
130*50. Tom för tillfället, ev. ska en unge till dvärgharekorsningen flytta in där.
Innebur:
100*50. Tom för tillfället.
#2 wow va stor bur hon har!!
Medarbetare på Hundar.ifokus
ehm…95x55x39 typ…:P
med hus och liggplatta och toalett och en liten hermelinkille. :)

Min löwen/hermelin bor i en bur som är 120x60x60. Men oftast är hon bara där i på natten :)
Har massor av burar :P. alla stora ;) dvärgvädurar
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

min bur är 140x70x70
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
mina burar är 120*60, 120*60 och 100*55
- Mvh Emma

Mina burar är 140*80 cm, höjd 60 cm. Skulle gärna ha större, men de står på balkongen och de måste ju få plats. I ena buren bor en holländare och i den andra en holländarkorsning.

9# vilka smarta burar :) gillar idén :)
#15 Ja de är väldigt bra:)
Kan tillägga att som ni ser på bilden är det inga sittbrädor eller hus med, det var för att jag inte hade fixat klart dem än.. Och i burarna bor 1 dvvkorsning, en fransk vädur och en lejonhuvad.

Putt.
Min bur är kanske två meter lång, 1 meter bred och en och 55 meter hög. Sedan har jag ett sovhus inne i den som jag inte riktigt vet måtten på, sedan har jag en sån där liten bur inne i stora buren som jag har matskålen i. Den lilla buren är alltid öppen. Sedan har jag ett till hus som sitter på utsidan också som han kan gå in i från insidan. Det är en utebus så.
En bur som är 120*60*60 där bor en dvärgvädurskorsning.
En bur 130*60*60* där bor en dvärgvädur.
En dubbelfackare (på höjden) 110*70*60 (?). På övervåningen bor en lejonhuvad/rex blandning. Nedervåningen tom.
En bur 100*50-60*50-60 (vet inte om det är 50 eller 60). Den buren är tom.
En vinterbur isolerad 100*50*?. Ingen bor där heller.
burarna som används står i en lada på vintern och på sommaren står de ute på baksidan av huset.

Utebur: 150*70*70. Där bor 1 hermelin fuchs-hona & 2 döttrar på ca 10 veckor, korsningar. 50% hermelin fuchs, 25% dvv & 25% lejonhuvad.
Sen har jag en del inneburar, rasthagar, kompostgaller & sånt också.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Pontiacs är 1.81 lång och 62 bred ^^ Blubi och Excelle bor i ett hus som är ca 2x2 m :D
vet inte hyur stor min är men den är stor med en övervåniong och allt eftersom jag har 8 kaniner där i :P