Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 3020 ggr
Keligast
0

?

Vad hittar du på med din kanin, en vanlig vardag? (med skola)

Skriv gärna morgon-kväll/natt ;)

Romana_12
0

Morgon: Jag brukar ge henne mat och byta vatten och hö ( om de behövs ) och sånt!

Middag: Kelar lite ( Ibland hoppar ) Myser och sånt

Kväll: Tar in henne från sig Hage ( Sommar) Annars så brukar jag väll städa buren och byta toa-lätt.. :D

sputtnick_plexus
0

Morgon: På morgonen, innan jag far till skolan, så går jag ut till dem. Då ger jag dom nytt vatten, ger dom mat och klappar på dom :)

Eftermiddag: När jag kommer hem från skolan, så går jag till dom och kollar så att dom har vatten & mat. Och ger dom nytt vatten.

Kan hända att jag gör det efter skolan.

Kväll: På kvällen är jag ute med dom, gosar motionerar, städar burar och så :)

sputtnick_plexus
0

ooojj, ^^

Jag menade att jag kan städa burar & motionera och så, efter skolan :P Kanske var lite otydlig… :p

Ellen95
0

Morgon: Ger dom mat och vatten och nytt hö. Gosar med dem om jag inte har så bråttom:)

Eftermiddag: Efter skolan ger dom nytt hö och vatten. Ibland lite grönsaker. Är ute och motionerar dom några timmar. Dom får också skutta i boxarna.

Kväll: Jag ger dom nytt vatten nytt hö. Och ibland lite pellets. ger dom varsin godnatt puss:)

Så här ser min "kaninvardag" ut:)

Sotis
0

Morgon: Går ut och ger dom mat och vatten,gosar lite innan jag far till skolan^^^

Eftermiddag: Kommer hem efter skolan motionerar,gosar,städar burarna (om det behövs)

Kväll: Går ut till dom ett tag och gosar:)

HomecomingQueen
0

Morgon: Kollar buren (skakar av mattan om det behövs), ger mat, släpper ut Ninja så hon får vara ute medan jag springer runt och gör mig iordning och sånt, fyller på hö och lite mat, byter vatten och ger henne en "grön boll" (som jag kallar det).

Eftermiddag: Jag eller mamma läpper ut henne ännu en gång och kollar så allt finns i buren.

Kväll: Samma som eftermiddag, fast då är det alltid jag som släpper ut henne, kollar buren, ger henne en till omgång mat och en till "grön boll" och sen är det godnatt ^¨

Ps. Självklart gosar jag med henne hela tiden ^^

jees94
0

Morgon: Går ut till nisse, fyller på hö och byter vatten , öppnar buren så han kan skutta som han vill på hela altanen..

Efetrmiddag: Om det är fint väder släpper jag ut han i hagen på gräset..Annnars får han fortsätta vara på altanen.. och sen städar jag  i buren och ger nån grönsak..

Kväll: Jag släpper in han i buren kollar så han har alting.. byter vatten en gång till, ger han pellets och en ny pinne.. gooosar med han och den äre god natt :)<3

johanna_loveAnimals93
0

Morgon: Jag ger dem mat och gosar lite innan jag åker till skolan. :)

Middag: Gosar, tar ut dem i hagen.

Kväll: Tar in dem i burarna och ger lite mat. Om jag inte gav nytt vatten och hö på morgonen gör jag det nu. :)

Mimmiih
0

Morgon: Går ut till buren och pratar lite och ger henne nytt vatten/byter i lådan och ger pellets.

Eftermiddag: (direkt efter skolan) Pratar och ger lite hö om det inte finns så mkt kvar. Tar upp henne och myser/springer med henne i selen. (detta händer oftast och när jag har tid.)

Kväll: Går ut och pratar lite med henne och säger "Gónatt" och pussas och kramas lite.. (L)  :P

emmsaaan
0

Gör gärna en tydligare rubrik nästa gång :)

Morgon: Uzza får nytt vatten & ny mat.

Efter skolan: Uzza får springa i hagen eller gå i sele. Brukar få nytt hö ungefär var tredje dag. (Jag har en stor bur med mycket hö!)

Kväll: Uzza får gå in i buren & så får hon nytt vatten & nya grönsaker.

Sosso
0

goooowsaa ;D <3 fotar, piffar till lite i burarna, går ut me dom.. lite sånt dära. :P inga bestämda tider direkt. för ja e i princip alltid med dom. är ja på rummet (vilket är nästan alltid) så får alltid nån av dom springa lös å sånt.

Keligast
0

putt

ciss
0

Morgon: Ger vatten, hö, pellets & gosar. Hinner jag så tömmer jag toalådan och rengör skålarna och flaskan ordentligt.

Eftermiddag: Ger vatten & lite mer hö. Tar ut dem (antingen i sele eller lösa), borstar, klipper klor, pysslar, gosar och lite sånt.

Middagstid: Ger vatten & gosar.

Kväll: Ger vatten. Kelar, pussas och har det mys :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Feliciaa
0

Morgon: Går ut till honom kollar att han har det bra snabbt.

Eftermiddag: Ger honom mat, byter vatten, hö m.m. Gosar eller släpper ut honom i hagen

Kväll: Brukar gå ut en liten stund o klappa honom.

anledningen till att jag inte ger honom mat på morgonen är för att jag har det så stressigt då, tar ca en timme för mej att åka till skolan x.x

Keligast
0

putt

twinnie
0

Morgon: Pellets, nytt hö & vatten. Snyggar till lite i buren och plockar bajskluttar som hamnat utanför lådan. Brukar oftast inte vara så mycket. Öppnar luckan och dörren ut till hallen så hon kan vara ute.

Eftermiddag: Diskar ur skålar, tömmer toalådan - ev. hela buren (1 gång/vecka). Snyggar till lite :) Går en promenad till skogen eller gosar inomhus. Borstar, klipper klor, hopptränar - vad som behövs helt enkelt :)

Kväll: Ger nytt hö & vatten, ger pellets och grönsaker. Stänger dörren ut till hallen så hon bara är lös i mitt rum.

Naaathaaa
0

Morgon: Kollar bara till dem snabbt, fylle på vatten om det behövs. Rör sig då bara om några minuter jag är där ute, kollar så allt är bra med dem och hälsar godmorgon på dem.

Eftermiddag: Går ut med dem, några går i Hage m.m. Lite olika, fixarburarm.m.

Kväll/natt: Mat, ½ dl pellets, hö nytt vatten, gonatt, ser till så att allt är bra med dem…

senna
0

eftersom jag är hemma vid minst 16:00, brukar det alltid bli mörkt vid den tiden. så jag brukar plocka in en kanin i taget och kela/rasta dem inne, då jag inte känner för att gå ut i mörkret med dem. och under tiden de springer runt sitter jag och pluggar eller så. efter att alla kaninerna fått springa lite får de mat, hö och nytt vatten i burarna. sedan blir det lite god natt pussar.

det är det jag hinner göra en vanlig skoldag med kaninerna.

Keligast
0

Morgon: Ger kaninmat, hö (om det behövs) & nytt vatten. Ser till så det ser någolunda fint ut.

Eftermiddag: Tömmer toaletterna, ger Dumle´ medecin & rastar dom, gosar, hopptränar, pysslar om dom. Ser till så det ser någolunda fint ut.

Kväll: Ibland brukar Dumle´ få vara inne i mitt rum under tiden jag gör läxan. Ger nytt vatten, kaninmat, grönsaker/frukt & nytt hö (om det behövs).

Jojsan
0

Morgon: Säger godmorgon, ger vatten och hö. gosar med de om jag hinner.

Eftermiddag: (efter skolan) Kommer hem vid 16 nästan alla dagar. Det är iaf mörkt när jag kommer hem. Men då brukar jag ta ut de en och en i Hage och/eller sele och vara med de. Hoppträna (om det är ljust). Städa burarna om det behövs. Ger de hö om det är slut, byter vatten.

Middagstid: Ger de mat, hö, nytt vatten, tar in någon ur hagen eller det beror på när jag kommer. 

Kväll: vid 9-tiden. Tar in de ur hagen om de varit ute.. och säger godnatt.