Rusar mot hindrena.
Lollipop har entligen fattat vitsen med att hoppa, och tycker det är super roligt :)! (Matte är SÅÅÅ Stolt!) Men hon tycker det är lite väl kul :/. Hon springer mot hindrena i väldans fart. Ibland glömmer hon att hoppa riktigt. Frågan är, Hur ska jag få henne att hoppa lugnare? För om hon börjar hoppa mer och inte slänga sig över i all hast, så skulle hon kunna bli en underbar hoppare. Bara hon lär sig hoppa ÖVER hindrena så skulle hon bli supersnabb och super duktig :).
Är det någon som har tips??
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Vad bra att hon gillade att hoppa! :D Ser fram emot att se er på tävlingsbanorna i vår. ;)
Ha några fler hinder på rad med några meter emellan varje. Och alla hinder i olika höjder. Så hon får koncentrera sig lite. Men det kan ta ett tag innan kaninen riktigt fattar och koncentrerar sig till fullo, eftersom de tycker det är så kul. :) Men träna vidare, hon kommer att lugna sig, eller lära sig hoppa riktigt med fart, till sist. :)
#1; Okej tack :). Haha tävling vet jag väll inte :P. Men kanske ;)
Hur ofta ska jag hoppa med henne? Har träning varje onsdag.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
om du vill att hon skall hoppa lugnare så skall du nog ha plank hinder..
#3; Hoppade dte igår.. Hjälpte inte så mycket. :P
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Testa med krokbana? :o Har ingen aning men det kanke funkar x'D
#5; Det blir nog ännu sämre :P. Hon är inte så lättstyrd xD
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Haha x'D men hoppar hon inte utan bara rusar igenom hindren? :o

Har också en kanin som rusar. De är nog väldigt svårt att ändra på, men man får väll försöka ta det lungt.
Vad beror de på?
Min kanin gör de för att hon är stressad tror ja, så ja får träna mer socialt med henne och kanske bygga upp hennes förtroende mer med småsmå hinder och sen höja.
Träna kanske på enkla hinder, alltså 1-2st, så lär du ju stanna och sen börja om igen. Alltså ingen bana.
Kanske träna på att stanna upp henne mellan varje hinder?

Är hon stressad, osäker? Eller är hon liksom lugn men rusar ändå?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Vad kul att hon gillar att hoppa förresten :)
www.frihetenskaniner.se
Hon blir typ ivrig när vi är vid hindrena, visst hoppar hon.. Och brukar klara de flesta. Men hon är inte så koncentrerad! Och det skulle nog gå bättre om hon var koncentrerad.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Knepigt läge.
www.frihetenskaniner.se
Filippa rusar som bara den! Med då jag höjer hindrena då tar hon det lite lugnare,får då måste hon koncentrera sig så mycket

Hon är ju bara nybörjare än så länge, plankhinder gör väl ändå ingen skillnad. :O Hon lär sig efterhand, inget att stressa upp över.
Precis så gör Sotis också! Ska skaffa en bogsele och se om det hjälper. När vi hade Pelle och Lina hoppade han hur bra som helst, men nu bara han springer rätt genom hindret.
Knepigt…