Hur många gånger?
Hur många gånger får din kanin pellets på en dag?

Alla mina får pelltets en gång per dag. När dom har ätit upp allt ser jag till så att dom alltid har rent och färskt hö. Ibland får dom lite grönsaker:)

Mulle får pellets en gång om dagen, sen får han 2 matskedar ärtplattor också. + hö
1 gång om dagen, fri tillgång
- Mvh Emma

ca. 2 gånger

3-4 gånger. Låter rätt mycket men om jag ger en rejäl dos en gång om dagen så äter de jättemycket och jättefort och det är inte bra för deras magar.
Ger istället lite och ofta. Funkar mycket, mycket bättre för mig.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Mina kaniner får pellets på morgonen, grönsaker på eftermiddagen och hö på kvällen.
2 morgon och 2 kväll

#7 - 2 vadå? :)

#8: Pellets. Tråden handlar om när man ger sin kanin pellets, inte hö & sånt ^^
www.frihetenskaniner.se

#9 Jamen, 2 vadå? 2 pelletsar? 2 dl? 2 gånger? Spelar det någon roll om jag skriver när jag ger grönsaker och hö eller? ^^

två en på morron och en på kväll, men har börjat slarva så hon får en näve på morron och en näve på kvällen hur bra är de egentligen ? ;S not bra allas ..
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

#10: Jaha, menade du så. Trodde du menade vad hon gav, asså om hon gav hö eller grönsaker eller pellets ^^
www.frihetenskaniner.se
#8 ojj! glömde skriva 2msk morron och 2msk kväll :P
ger Channie och Cassie nästan en halv dl pellets på kvällen och Totte ger jag nästan en halv på morgon och en halv på kvällen. sen hö och sånt oxå såklart ;)
när de e slut i skolen de blir oftast varje dag
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
1 gång ^^

1 gång till dom i garaget. Tryggur får lite då å då.
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
1 gång ^^

1 gång om dagen, på kvällen, eller ja kvällen/ natten
20: sötis!
menar du Epsilon? :)

1 gång på kvällen
Så fort deras matskål är slut. Eftersom kaniner äter ofta men lite om dagen så får de fri tillgång på både hö och pellets, så slipper de vräka i sig maten som de skulle gära om de bara skulle få mat en gång om dagen. De ska känna att de alltid finns mat.
Och eftersom jag har utekaniner är det bra om de får lite extra underhullsfett inför vintern:)

2 gånger/dag.
Det är olika, nu när det är kallt och vinter ute så ser jag till så att dom alltid har pellets eller någonting att äta.
1-2 gånger.