SNART :D
Jag är inte 100% säker att hon är med ungar men troligast :D Isåfall kommer dom denna vecka :D Troligast på Lördag :)
GUUD VAD JAG LÄNGTAR :D
Några namn förslag? :D Nån annan som ska ha kanin ungar denna vecka ? xD

Oj, va roligt!:D Själv har jag bara en kull som ska flytta om 2 veckor (: Kommer sakna dem jätte mycket! Vilken ras? har du?

Vad roligt!! Min kanin kanske ska få ungar. Men det är några veckor kvar!
LYCKA TILL!:)
Vad roligt! :)
hoppas det går bra!

Vad kul:D hoppas allt går som det ska:)
Vad roligt! :) Får önska er lycka till då ^^
Vad är det för ras du har?
Tack så mkt :D Pappan Linus är en korsing mellan löwen och lejonhuvvad och dvärgvädur, Vet itne om nån kanske är samma :P Mamman är en ja lejonhuvad med hermelin inblandad för att inte bli så stor, :S Är inte helt 100,, Ska prata med henne uppföddare om en vecka, (hon är bort rest nu)
ROLIGT :D

#6 va kul! nästan renrasig ju! Ja, Löwen och Lejonhuvad är samma ras. (: Lycka till med bebisarna! :D
Okej ;D Ja det ska bli himmlans skojigt med bebbisar i vinter :D Hoppas bara alla klarar sej :) alla fall en :)
vad kul, haar du inne eller ute kanin ?
Vad roligt :) Lycka till !
Ärligt talat skulle jag hoppas att det inte blir någon kull eftersom att hon är så ung. Men hoppas allt går bra iaf :)
- Mvh Emma

Hur gammal är hon..?

#12: Tycker samma. Lycka till!
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

#12 Håller med.
Varför längtar du? Hade det varit min kanin hade jag typ dött av oro att hon skulle få ungar. Mina kaniner är det bästa jag har och en tjuvparning på en för ung hona tycker jag är hemskt. Skyller inte detta på dig, men det låter som om du ser fram emot att få ungar. Vilket är konstigt eftersom hon kan dö vid förlossningen.

Men hur gammal är hon?! :O

#16 Tror att hon är 4 månader.

#17 OMG! Hoppas det går bra! :O Hon e ju bara ett barn ju :S
Jag ville bara säga att jag längat absolut inte efter ungar om de är det ni tror !!!! Ni värkar inte fatta nått ! Kani nte inte ´fatta hur jävla orolig ja är !? Skulle inte ni längta tills på lördag och se så allt går bra !? eller vill ni vänta 3 veckor till av oro ? Kan ni inte ta lite hänsy än och klaga hur oansvarig jag är !?
#16 Hon är snart 6 månader,,
#10 Hon är inne,,
Och om ni undrar varför jag låter så glad är för att det inte var jag som skrev det ! Det var min kompis medans jag läste upp horoskop för henne ! Hon FICK skriva något om kanin ungar som kanske skulle komma, Och ville skriva lite glat om det. För hon tyckte inte att jag skulle behöva läsa något som jämt skulle göra mej lesdesen, Jag har fiktiskt inte mått bra, Varken hemma elr på skolan. Jag har spåt 2 gg på skolan när jag tänkt på det och vi pratat om nått (inte så lämpligt) ..
Har fått vara hemma 3 dagar..
Så jag vill bara säga att jag haft ett helvete med detta. Men det värkar ni inte fatta….
Hoppas att det inte blir någon kull då hon är så ung

Vi verkar inte fatta något? -.- "GUUD VAD JAG LÄNGTAR :D " det är klart att man tycker det är konstigt? HONAN KAN JU DÖ! Men nu har du sagt att det tydliigeeen var din kompis som skrev medans du läste horoskop för henne.. right. Så då får vi väll släppa det och hoppas som fan att inga ungar kommer!

Hoppas det går bra om det kommer nåra bebbar;)<3
Ursäkta att man över huvetaget skriver här då ! Men okej jag kan sluta ! Jag är ju ändå så "OMOGEN" för kanin som inte äns kan se till dom !!
Och ville bara säga att det ha inte med honans ålder att göra! Det har med hur stark och mogen hon är. Min kompis kusins kaniner parade sig, och då var honan bara 3 månader ! Och alla ungar och mamman klarade sej ! Men förde så säger jag inte att det är bra att Dott är parad !
Men om ni bara kunnde fatta hur det känns att läsa ett sånt hät inlägg, När man fan har gått och varit ledsen sen man fick reda på att hon kanske var med ungar… Jag har fan inte kunnat tänka på annat. ! Men det är ju inte erat fel att jag är dum i huvet som knappt kan ha kanin ! Det blir ju bara "fel!" Om jag har djur.. Kanske ska släppa taget om mina små änglar till bättre ägare ? Jag menar det lär ju dom flesta tycka ?` Jag är ju inte nog ansvars full, Som "längtar" att få veta om min kanin kommer klara sig elr inte..

Vi får hålla tummarna och hoppas på det bästa :)

#25: Det spelar visst en roll. Om en 13-årig hona får ungar för första gången, även hur pigg & fräsch hon än är - är risken liten att hon klarar sig. Om en hona på 2 månader får ungar är risken liten att hon klarar sig, hur mogen hon än är - hennes kropp är inte utvecklad. Du har fel.
www.frihetenskaniner.se
okejokej, FÖRLÅT !" jag gör ju ändå bara fel så..
ta det lugnt… man ska inte ta ut nåt i förskott..
jag undra hur gör vilda kaniner/harar? hanarna sätter väl på allt dem kommer åt och då är det säkert hur många unga honor som helst som blir på smällen men dem klarar sig…(dem flesta)
jag tycker alla ska lägga ner och om ni har nåt snällt att säga behöver ni inte säga nåt alls.. då kan ni hålla käften
orka hålla på att klanka ner på folk
gjort är gjort och det är bara att hoppas på det bästa
jag tror allt kommer att fungerar fin fint
#29 Tack <3 Du är en underbart fin människa <3
Håller värkligen med till 100 % !
<33333333
Lycka till! Hoppas att allt går bra <3
Vi som läster ditt inlägg kan bara tolka efter det och skriva vad vi tycker, svårt att veta att allt du tycker var tvärt emot det din kompis skrev.
Men som jag skrev ovan, hoppas hon klarar sig och förblir frisk.
- Mvh Emma

håller vekligen tummarna att det går bra..
Förlåt om du tycker att jag går emot dej, och du är absolut ingen dåligt djurägare!
Du älskar och håller av dina djur jätte mycket, det ser jag. Är hon pigg och fräsch så kmr det gå bra! Jag trodde att hon var 4 månader , som någon annan trodde men nu sa du 6 månader och då borde det inte vara några problem.. Lycka till med dina små! :D

Varför skriver du att du gör fel? Det är det ingen som har sagt! Tycker bara att det låter konstigt när du skriver "GUD VAD JAG LÄNGTAR !!!!" och liknande, när det, enligt mig, inte finns något att längta efter. Hoppas självklart att din hona klarar sig, men det finns det ju ingen garanti för!
Okej tack :) Trodde ni var emot mej, Som sakt så var det min kompis som skrev detta, typ GUD VAD JAG LÄNGTAR mm..
Ja så klart jag längtar, Men inte till hon får ungar utan att få veta om hon kommer att öveleva, Hur roligt är det och gå runt och vara orolig ?`
Ja hon är 6 månader, inte 4.. Eller just nu 5, men om 2 dagar 6 månader.

I ett annat inlägg som heter "Är min kanin med ungar?" som du skrivit står det att hon är 4 månader och att hon blir 5 månader vid ungarnas födsel.
Ja jag vet :S Men jag har haft lite problem med hennes ålder och har pratat med uppföddaren i förrgår.. Nu vet jag när hon fyller år, Är född, Mammans färger mm, pappans färger mm, Och massa mera. Så det blev ett litet missförstånf i det inlägget :S Sorry…:/

att hon är 6 månader öker vekligen chanserna att hon sj kommer överleva och att ungarna överlever (: Många uppf. börjar faktiskt avla när dem är 6 månader och det finns naturligtvis många åsikter om det. Hur verkar hon vara nu i sitt beteende?

Hoppas allt kommer att gå bra!<333
Jo då. Hon mår ju bra och så, Men hon e lite elakare, Hon bits om man är vid munen :P Hon är även MYCKET latare än förut, Sen är hon skygare.. Men annars är hon väll vanlig..
Okej gud vad härligt att höra :D

#40 det går bra! :) Du och kaninen har mitt stöd! Hade du tänkt behålla en unge eller så? (:
#41 Tack så mkt <3 Ja jag tänkte troligast behålla alla :D Har massa stora ute burar, Kan vissa bild sen, har massa inne burar med :) Och gott om tid =) Kanske en kompis ska ta en elr 2 ungar får väll se :) Men blir det bara 1 elr 2 ungar så behåller jag båda <3 (Troligast alla <3 Haha)
Men hoppas bara det går bra :/

#42 Du vet väl att en kanin kan få upp till 10 ungar? Det kan vara bra att hitta köpare till några ungar innan de föds ^^

#42 Haha ;D Förstår att du vill behålla alla godbitarna (: Och jätte bra att du har burar och allt! Kommer bli så svårt när min senaste kull snart flyttar, tyvärr kan inte jag behålla alla mina sötnötar <3 haha :D Är det din första kull?

#42: En kaninhona kan få massa ungar - 16 ungar till exempel. Ska du ändå behålla alla? Min kanin fick 6 ungar, första gången och hon var också ung (en hermelin, 5½ månad ca). Dom kan få jättemånga, blir nog rätt jobbigt att behålla alla ^^
www.frihetenskaniner.se
Haha, Oj då :P Hade inte räknat med så mpnga ungar, Dott är en hermelin och pappan Linus är en dvv. Men jag har allafall massor som frågat om dom kan få köpa en kaninunge av mej om jag skulle fåt nån gång, Så jag har gott om köpare. Men jag ska behålla minst 2 stycken :D Men jag har ca 7 köpare, Sen kanske en tjej från Strömsund ville ha en. Ska ja ca 7-8 köpare, Räker det ? Och så klart så om nån skulle ångra sig elr nått så tar jag ju hand om dom :D Haha ! Jag insernog inte vilket jobb det blir att ha kvar alla :P
# 44 ja det är min först kull, Det är ju därför jag vill ha kvar alla, Jag förstår inte vilket jobb det blir att ha kvar alla :P Haha

Håller tummar och tassar för dig och kaninen:)
Tack så mkt <3 Men nu har jag allafall hät igen hålet dör hon grövde sig igenom och grävt stängsel långt ner i marken, Inga mer tjuvparingar hos mej allafall :P

Det är jätte kul med kull! Synd bara att det blev så här med din första kull.. Men det går säkert bra!
Ja jag vet :/ Det var meningen att jag skulle para henne när hon var 8 månader. Men då så tjuvparade hon sig med Linus :/
Sitter på skolan och gör fan ingeting.. Och så vet man att kaninen kanske ligger hemma och födder :/ Vill HEM !
Jag TROR att hon ska få ungar i morrn, Eftersom att jag hittade henne i Linus bur för 29 dagar sen nu ..

Hoppas att det kommer att gå bra!!

#51 Förstår att du är orolig men det går säkert bra :)
Ja :/ Idag är de Lördag och den utberäknade dagen till föddseln, Inga ungar änu allafall..Sover inne på min brors rum på nätterna för om hon skulle födda så vill jag inte störa, Men på Måndag "flyttar" Jag in på mitt rum igen..
Så spännande :P Håller tummarna!
Åhhh. Är så nervös.. Jag tror inte jag åker med på utflykten i dah :S Jag och mina kompisar skulle till en tjej 4 mil härefrån med våra kaniner (tänkte ta med Linus), Där tänkte vi ha kanin hoppning och Massa annat skoj, Men jag vet inte, Isåfall åker vi om ca en timme, Men jag vet inte ?

#56 Det får du ju naturligtvis bestäma själv om du vill åka eller inte.
Ja jag.. Men jag stannade hemma,

#59 Oj, va bra :D skendräcktig dådå.
Ja :D Hoppas allafall däe :) Är inte helt 100. Men troligast :)
Och jag kanske ska hämta en liten kanin unge om nån vecka :)
En TROLIGAST kompis åt Dott, Om dom funkar bra tsm och så, Annars får hon få tsm med marsvinet i en dag tills hennes andra kompis kommer. Jag tror knappast en 7 veckors kanin och ett 5 årigt marsvin bråkar på 1 dag? Eller vad tror ni ?

#59 - har du kollat överallt? hon kan ha gömt, nästan grävt ner ungarna bara för att skydda dem?
Hon bor i en inne bur så det är ganska lätt att se, Me´n jag ska kolla i höet över allt,,
#61 man får inte ha marsvin och kanin tsm.. dom kan få träffas men de får liksom inte bo i samma bur, + att det är LAG på att man måste ha 2marsvin tsm
Nej hittade inga ungar :) Letade överallt, Men vet dock om hon börjat boat, Det ser ut som en Början till et bo men jag vet inte :S
ja, de kan de men i början måste det vaqra över uppsikt

#66 Om hon har börjat boa så kommer det nog ungar..
ge henne extra mkt mat nu bara (: , var bor du ? så kankse man kommer å snor en kanin om de kommer någon :D?
#70 Jag bor i jämtland i en liten By, Rätt så nära strömsund, Skulle öven kunna fraktas till Östersund, (ska ditt rätt ofta) Haha, Ja själv klart kan du få sno en liten unge :P Haha. Vill du kanske se bilder på mamman och pappan ?
Men tror du att det är ett bo elr bara nått annat hon gjort ?
Honan ska inte har mer mat under dräktigheten!
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
jag bor typ i gbg :/
jag tycker att hon ska få lite mer mat efter som att hon är ganska ung.
fast ja tror inte ja får ta en kanin till, men vi kanske ska avliva han
Okej, Synd att ni kanske måste avliva honom :/ Men du vet ju vart jag finns :P Haha,, eftersom att endel säger att jag ska öka mängden och en del säger att jag inte ska öka mängden, så ger jag henne vanligt, En gång om dagen, Men visst ska man öka mängden NÄR ungarna har kommit ??
Under dräktigheten ska man inte öka fodergivan, men när ungarna är födda så ökar du lite grann. Hon behöver mer mat ju större ungarna blir.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
#75 aa det var så jag tänkte med..
Nu har hon gått 31 dagar. Inte ett tecken på bo elr ungar :D Tror inte det blir nått allafall ! Ska vänta tills i morrn allafall´, man ska aldrig säga aldrig innan man är helt 100, men hur länge går kaninen som längst `? Jag menar jag tror ju knappast hon går i 60 dar ??

Tror att dom max går 35 dagar men är ingen expert på det området ^^

Max 35 dagar, japp :)
Hur går det ? :)
Inte ett spår av ungar eller bo..
Tror inte att det var ett bo, Eftersom att det inte finns kvar xD

#82 Haha hon kanske ätit upp höet ;)

Tror att honan bara "bäddar" några timmar innan hon föder så du kan ju lägga in mer hö om hon har käkat upp det andra :P
oj, vad ung!
Japp jag tror hon hade ätit upp höet :P Men jag har hät in massa mer hö :)
#82, Jag vet att hon är ung(6månader), men det var inte meningen att hon skulle para sej, (tjuvparing) Och desutom så finns det uppfödare som får ungar med dom som bara är 6 månader med ( Bejja sa däe (x )
Man vet aldrig med första gångs honor :P
Brukar vänta upp till 40-45 dagar (då är chansen visseligen inte så stor) bara för att vara på den säkra sidan :P
Lycka till!
vad skoj hoppas allt går bra
#87 oj då :S Gud va länge. Men jag tycker att det värkar vara lite konsigt, För hon har knappt börjat boa, ?
# 89 dom kan boa 1 timme innan dom ska födda ;)
Hur länge har hon gått nu ?
okej, Hon har gårr 32 dagar idag..

#91 då borde det ju var dags snart! Om hon nu har ungar
Japp.. Ja hon kanske boar en timme förre dåe ,

Min ena hona är också dräktig, hon har gått 32 dagar idag och jag tror itne hon komemr få några ungar =/ Tyvärr:(

hur går de??

xD
Undrar samma, hur går det me ddamen där ? :)

Har hon fött? eller blev de inga ungar?
Nej inga ungar :D Hon är i sin 35 dag !! Vilken lättnad :)

:D Skönt !
Bra :)
Ja :D Men man ´kan aldrig vara säker :P Man vet juh aldrig :P

Skönt.
www.frihetenskaniner.se
ÅHH NEJ "! Lilla Cloe har rymt !! Shit va jag ör orolig ! x( Neej. Vad ska jag göra !? Hon måste ha rymt igenom nått hål elr nått ! Tänk om nån katt tar henne ? Har letat och letat med nu är det kål svart !! Ska fortsätta leta i morrn efter skolan ! Mamma och systrarna ska leta i morrn när jag är på skolan med ! Men åhhh!!
#104; Men gud :S Det är bara att leta och leta.. Ställ ut mat till henne också! Då kanske hon kommer hem.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Är hon en utekanin??? !!

Endå tur att hon inte var dräktig.

Är den där Cloe en utekanin??? :/
Ånej :(

Leta överallt!! Hoppas att ni hittar henne!!!!! Guuud!!! * Jag och Tindra håller Tassar och Tummar *
Cloe är ett marsvin, Som var ute i hagen medans hennes vän träffade en kompis hona.. Och nu har hon rymt :/

Nej gud!! STACKARS DEJ!!
Nu har hon kommit till rätta ! Hade därren till hagen öppen i natt, Och på morgonen var hon där :)

har ungarna kommit än da? :)
Noppe :D Inga ungar : )Så skönt !! Men nån gång efter jul ska jag para henne, Då är hon allafall mer mogen:) Men jag har kollat hur Linus och Dott värkar tsm, Dom värkar inte bry sej om varandra :/ Kommer dom att göra det om nån månad(efter jul) Hon är ca 7-8 månader nu, Måste jag skaffa/låna en annan hane elr kan det funka då? Hanen är allfall 1 år. ??

Det kmr nog att funka ändå ;)
#117 Naaaw vilka sötnosar <3

#117: Så söta. :)

#120 dte kommer det säkert att bli!:) Dom är ju jätte söta!<3
Tack <3